Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du glömmer den årliga stämman då aktieägarna fastställer och beslutar....Jag glömde säga att den ursprungliga frågeställning vad gäller aktieägarnas insatser de facto var vid vilken tidpunkt dessa insatser kom bolaget tillgodo.
Svaret är som tidigare, endast vid tillskott av kapital.
Aktieägarens risk var inte diskussionsämnet.
Tur att inte alla tänker så. Men det förklarar ju ett och annat..
Du glömmer den årliga stämman då aktieägarna fastställer och beslutar....
Risken uppkommer genom att Du köper aktier i bolaget!
Att äga aktier innebär en risk, framför allt börsnoterad, varje aktie har en viss volatilitet.
Risktagaren kompenserar sig genom att i bästa fall få utdelning på aktien eller framför allt på en förväntad börsuppgång! dvs spekulerar i uppgång, eller i nedgång.
Almi finansieras av bland annat landstinget. Att säga att Almi är förmånligt är väl en sanning med modifikation, läs gärna mitt tidigare inlägg. Däremot kan Almi gå in när säkerhetsläget är dåligt och när ingen annan vill gå in, men man kompenserar sig.
asg!
visst formellt..
Men hur många blev fällda i Scandia?
Bravo, då kan dom fortsätta montera ner välfärden, skolan, vården och försvaret sen. Duktiga idioter, ät mer mask!![]()
Igår sa Reinfeldt att det finns majoritet för nya skattesänkningar. Då blir det 5 jobbskatteavdraget plus höjd gräns för statlig skatt plus skattesänkning för pensionärer. Sitter som en smäck i folks plånböcker
Pensionärernas sänkning skulle varit prio-1 från första stund, där är det inte girigt alls.Fast hur kan ni anse att skattesänkningar för pensionärer är någonting av ondo eller ens girigt??
Nänä, vi har ju sett det i en del friskolor och i äldreomsorgen,,,,,,Det jag ser är en privatisering och det är verkligen inte säkert att den är sämre än det kommunala eller statliga alternativet.