Skatteutbetalning dödsbo

Bison

Trådstartare
Fick återbäringen efter pappa idag. Den adresserad till dödsboet c/o mig.
Men som jag har förstått det så räcker det inte med registerutdraget för att lösa ut den utan jag behöver fullmakter från övriga dödbodelägare?
Hur skriver jag den så det blir rätt och riktigt och jag slipper åka fram och tillbaka till banken i onödan.
 
Fick återbäringen efter pappa idag. Den adresserad till dödsboet c/o mig.
Men som jag har förstått det så räcker det inte med registerutdraget för att lösa ut den utan jag behöver fullmakter från övriga dödbodelägare?
Hur skriver jag den så det blir rätt och riktigt och jag slipper åka fram och tillbaka till banken i onödan.

Är arvskiftet förrättat? Vi behåll kontot i över ett år efter pappas bortgång, just för att slippa hatta med utbetalningar.

Vi sätter in allt på kontot, och sedan går jag in med arvskiftet och skiftar det på kontot lite då och då.
 
Är arvskiftet förrättat? Vi behåll kontot i över ett år efter pappas bortgång, just för att slippa hatta med utbetalningar.

Vi sätter in allt på kontot, och sedan går jag in med arvskiftet och skiftar det på kontot lite då och då.

Allt är klart och avslutat i övrigt
 
Kan inte banken få allas konton så kan banken fördela enligt bouppteckningen. Så gjorde vi när det var många delägare.

De har tidigare sagt att de inte gör sådant.
Det är en liten summa så det känns lite fånigt allting.
Men jag får väl ta med mina papper som jag har så får de tala om hur en ev fullmakt ska se ut.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 247
Senast: Hazel
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 958
Senast: Barbabelle
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 100

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp