ylvalill
Trådstartare
Min pålle får skav på nosryggen av grimman. Det spelar ingen roll vad för typ av grimma han har på sig eller om jag sätter på honom nosludd av olika sorter, har får skav ändå. Nu har det gått så längt att han har en hårlös fläck på nosryggen där pälsen inte vill komma tillbaka
vet inte hur jag skall komma till rätta med detta, får han inte pälsen tillbaka så kommer han ju få ännu mera skav eftersom det inte finns någonting som skyddar...
Har funderat på att sätta på honom en halsrem istället för grimma som han kan ha i hagen (han får inte lov att vara utan grimma för stallägaren...) men kan man verkligen ha det? Hästarna leker ganska mkt med varandras grimmor i hagen och jag vill inte att han skall bli strypt...
Nån som har erfarenhet av halsremmar, alternativt har nåt annat bra tips om hur han skall slippa skav?
Har funderat på att sätta på honom en halsrem istället för grimma som han kan ha i hagen (han får inte lov att vara utan grimma för stallägaren...) men kan man verkligen ha det? Hästarna leker ganska mkt med varandras grimmor i hagen och jag vill inte att han skall bli strypt...
Nån som har erfarenhet av halsremmar, alternativt har nåt annat bra tips om hur han skall slippa skav?