• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare soffiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 860
S

soffiz

Min tjej har fått skav av sin sele. Det som är problemet är att pälsen skavts bort, men nu när vi inte använder selen längre pga det så blir det ändå större... nåt förslag på något man kan ha på eller dyl? Hon når inte dit å tugga, men kanske kliar på det med tassarna så det ryker mer päls... jag vet faktiskt inte... Förslag?

Sv: Skav...

Om det blir större även utan selen så kanske det är dags att gå till vet.? vad är det för sele?

Tja, när våran tös fick skav av selen efter cykelturer så tog jag och köpte fårskinn (typ nosludd till hästar) och satte på selen. Om det funkar vet jag inte då jag inte har cyklat så mycket med henne sen luddet kom på. Men de korta stunderna har det funkat, men det kan som sagt var även bero på att det inte var så långa cykelturer.

en helt vanlig reflexsele... det va en söm som började skava... hon har inga problem av det, annars hade jag ju kontaktat vet...

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 953
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 616
Senast: fixi
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester... 11 12 13
Svar
258
· Visningar
13 496
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 227
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka