ang. hästsalva
Har använt fyra ess salva på mitt fullblod eftersom hon alltid har haft bogskav. Det är det enda som hittills har fungerat.
Bogskydden gör bara att hon får skav lite längre ner på bogen, där skyddet slutar!
På burken står det bla. Förebygger skav OCH FRIKTION.
Fet mjukgörande salva.
den är godkänd av stc's expertgrupp för doping.
jätte bra som sårskydd, håller flugor och mygg borta från behamndlingsområdet.
Perfekt karledoch hovsalva.
Pga den regniga hösten som varit, har båda hästarna haft lite mugg i karlederna som dock försvann inom ett par dygn efter vi använde salvan.
Om salvan smörjs på under natten, så hinner det värsta kladdet lägga sig innan täcket ska på till morgonen.
Tills någon bevisar motsatsen, så rekomenderar jag starkt att använda denna salva till bogskavshästar!
Ni som skrivit om blistring o.d har ni verkligen provat själv, eller bara lyssnat på tomt dösnack?
Våran ena häst har blivit bandagebränd på sitt ena framben och jag kan lova att det inte är ngt som vi utsetter våra juveler för!!!!
Pälsglansen däremot är , tycker jag, helt värdelös, där kan man snacka friktion, just därför att den INTE är lika fet som salvan!
fettet gör att täcket inte ligger direkt mot kroppen, utan ligger som en skyddande hinna!
Har inte märkt av nå kladd på täcket, vilket jag högaktningsfullt skiter i, eftersom min hästs välmående är viktigare än att täcket luktar lite tjära!!!!