Bukefalos 28 år!

Skendräktig?

J

josse_horses16

Kan hästar bli det? Hur artar det sig?
kramiz/jossan
 
Kan hästar bli skendräktiga utan att ens ha blivit betäckta eller är det bara om dom varit dräktiga och kastat/resorberat som dom kan bli skendräktiga :confused:
 
tack...känns bra!
Jag blev lite orolig...
Borde man ta ut en vet. ifall det är nå fel eftersom de kommer vätska i juvren? eller är det troligtvis därför?
Har dom tv hål i varje uver? konstig fråga kanske, men min har de!!!
Kramiz/jossan
 
Mitt sto började liksom dra upp magen när hon vilade, hon var lite frånvarande och mystisk. Vet. kunde inte komma på annat än att hon var skendräktig. Jag skaffade ett lamm och då blev hon pigg igen. Men jag valde att betäcka henne på riktigt, så nu ska hon få föl. Maken till mer harmonisk och nöjd häst är nog svårt att finna. :)
 
okej... Jag har länge gått o längtat efter ett föl...
Men jag tänker inte betäcka henne...
hon är 20 år och har fång.. =/ Kramiz
 
ja de har två hål på varje spene, antagligen för att de är så små hålen (jämför med ko som har ett och ger stoor stråle) fölet skulle nog suga i evigheter innan den blev mätt.
Antar att det oxå har med hur körtlarna ligger i juvret, att de har en kanal från varje körtel.. eller nåt :confused:
 
Att det är två hål i varje spene beror på att varje juverdel är delat i två. Alltså ett hål från den främre och ett hål från den bakre delen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
689
  • Artikel
Hästnyheter Brittiska forskare har tagit sig an den svåra – och väldigt aktuella – frågan om hästen som en del i partnerskapet med människan. Det är...
Svar
0
· Visningar
385
Senast: Gunnar
·
Avel Jag har för första gången snubblat över primitive traits och primitive breeds/primitiva egenskaper/raser på häst och undrar om någon...
2
Svar
34
· Visningar
2 678
Senast: ameo
·
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 460
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp