Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Skendräktig?

H

hovawart

Hej! Min hund har helt plötsligt börjat gny och gnälla väldigt ofta! Hon är inte som vanligt, det märker man. Hon går helt plötsligt upp på övervåningen utan att någon är där, vilket hon ALDRIG annars brukar göra, då hon är en vakthund och ska hålla koll hela tiden.

När hon äter slänger hon inte i sig maten som hon brukar, utan hon äter lite, kollar runt, eventuellt går runt lite och ser förvånad ut. Jämt när hon numera ska äta så går hon till någon familjemedlem och bara hoppar upp på en, gång på gång och slickar en... Bara när hon äter och gör sina "pauser"....

Hon löpte i januari.... Kan hon vara skendräktig?!

Vad är symtomen för det?

Tacksam för svar..:p :confused:

H

Hunden

Sv: Skendräktig?

nej hunden är nog inte skendräktig med tanke på att det är snart 6 månader sedan hon löpte. en skendräktighet skulle du ha märkt i februari/mars och inte nu. det du skriver är dessutom inga skendräktighetstecken.

H

hovawart

Okej tack för ditt svar, då vet jag att det inte är det iallafall.. Fast nu undrar jag verkligen vad det då är för fel på henne:crazy:

H

Hunden

om hunden äter, dricker, är pigg och aktiv som vanligt, så är risken lite att det är "fel" på den. hur gammal är hon?

H

hovawart

Jodå hon är aktiv, dricker och äter. När hon äter brukar hon alltid äta upp allt på en gång, men nu äter hon lite, sen går hon omkring lite och gnyr och ser förvånad ut...och sen fortsätter hon äta igen...

Hon 1,5 år.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5532 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Tänkte bara spåna om någon här har några idéer. Min häst hostar aldrig på hösten/vintern när han står inne på box på halm och äter hö...
Svar
12
· Visningar
626
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
1 037
Hundhälsa Hej! Min Malinois hane på 2.5år var ute ihop med två av dom andra hundarna varav ena är en schäfer på 36kg och han själv väger väll en...
Svar
10
· Visningar
1 102
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
761

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden 32
  • Positiva tråden
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

• Preparat till katt med ledproblem
  • Uppdateringstråd 25