Skicka bud till sjukhus, vilken adress?

Fazeem

Trådstartare
Det känns som att jag ringt runt till halva Karolinska Huddinge utan att få rätsida på detta så nu vänder jag mig till er.

Jag ska skicka ett nallebud till en släkting som ligger på Karolinska Huddinge. Det finns såklart en besöksadress till avdelningen, men också en postadress, och de har olika postnummer. Vilken adress ska jag skicka budet till, besöks- eller postadressen? :confused:
 
Jag säger spontant besöksadressen. Nallebud är väl något som lämnas över av ett bud och inte något som går med post.
 
Det känns som att jag ringt runt till halva Karolinska Huddinge utan att få rätsida på detta så nu vänder jag mig till er.

Jag ska skicka ett nallebud till en släkting som ligger på Karolinska Huddinge. Det finns såklart en besöksadress till avdelningen, men också en postadress, och de har olika postnummer. Vilken adress ska jag skicka budet till, besöks- eller postadressen? :confused:
Jag hade skickat till adressen eftersom det är oklart om ett bud ens får komma in till en avdelning i Covid-tider.
 
Jag hade skickat till adressen eftersom det är oklart om ett bud ens får komma in till en avdelning i Covid-tider.
Men postadress kan ju ligga i någon källare någonstans. Det lär inte ett bud uppskatta. Om man inte får komma in på avdelningen, vilket är fullt rimligt, måste det ju finnas någon typ av uppsamling för presenter tycker jag men knappast vid postavlämningen
 
Men postadress kan ju ligga i någon källare någonstans. Det lär inte ett bud uppskatta. Om man inte får komma in på avdelningen, vilket är fullt rimligt, måste det ju finnas någon typ av uppsamling för presenter tycker jag men knappast vid postavlämningen
Håller med dig. Inget av alternativen känns "rätt".
Men tänker att sjukhuset kanske ha personal som ombesörjer att presenter hamnar på rätt avdelning?

Kanske hegardera sig och skriva båda?

Märkligt att inte sjukhusets växel kan svara på frågan.
 
På "mitt" sjukhus hade jag tveklöst angivit postadressen - som är den huvudsakliga gods- och postmottagningen - både för postförsändelser och bud, och tydligt märkt paketet med avdelning och rum/namn. Internposten hade då sett till att paketet kommit rätt inom huset. Ett bud hade varken velat eller fått lov att komma in i fastigheten öht.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 079
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 711
Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 802
Senast: tuaphua
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • WE-tråden
  • Hage

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp