Bukefalos 28 år!

Skicka iväg valpen på lydnads kurs?

B

blondi3958

Kan man skicka iväg en valp på lydnads kurs så när valpen kommer hem så är det mer lydig?

Bara en fråga som poppade upp=)
 
Det finns säkert möjlighet till det.
Men frågan är varför man skaffar en valp och sedan inte är beredd att SJÄLV jobba med den tills den är så lydig man vill???
Christin
 
Om det finns, så verkar det helskumt...

Tänk på att du och valpen/hunden är ett team. Det KAN ju faktiskt vara så att valpen gör rätt och hundföraren gör fel i en situation. En lydnadskurs är minst lika nyttig för matte/husse. Så att en utomstående kan läsa av ert teamwork.

Inte att förglömma, det är kul att vara med.

Lycka till med Lappisen förresten *lite avundsjuk* :D
 
Visst kan den bli lydigare. Men det är inte alls säkert att den lyssnar på DIG bättre. Varför skaffa hund när man inte vill/kan uppfostra den?

Och det är inte bara när hunden är valp som den behöver träning, detta måste man hela tiden underhålla.
 
Vi försöker och försöker men han är så himmla envis=(
Inte som någon av våra andra hundar var.
Men det var också bara en liten fundering;)
 
tack, när dom sa att lapphunden är envis så trodde jag dom inte:(
Men det är dom=/
 
När kan man börja gå på lydnads kurs med en valp?
Valpen är nu 3 månader
 
Ordet envis är Lapphundens andra namn.. Har du märkt hur de alltid ska ha sista ordet genom det där sista kaxiga bjäbbskallet.. :D Man vet inte om man ska skratta eller gråta.

Jag förstår precis vad du/ni går igenom. Om man jämför min labbe med mina lapphundar vad gäller lydnad, så är det som natt och dag verkligen. Labben vill lyda. Lapphundarna har sina egna villkor. Men de är absolut inte omöjligt. Alla mina lapphundar har faktiskt med ganska lite ansträngning blivit helt normala sällskapshundar. Dessutom har det varit relativt lätt att hålla nere skälligheten som de är så ökända för.

Ta hjälp av uppfödaren om det är möjligt!
Kanske sänka kraven en aning tills ni och hunden "hittar" ett samförstånd och därefter ökar kraven.

Det viktigaste är att vara konsekventa. Ett nej är ett nej, men jag vet att det kan vara svårt.

Det går säkert bra. Han är ju så ung..
 
Javisst kan man det! Det här är bara ett exempel på en person som tar emot hundar Bengt R

Sen finns det de som säljer vuxna hundar också som har hela grundpaketet. Jag skulle gärna själv köpa en sådan hund om jag bara hade råd.
 
Vet ej, men om man gjorde det skulle man inte vara värdig att ha hund!
Skaffar man en hund vill man väl träna den själv och vara med den så mycket som möjligt.
 
Visst vill man väl det, det är ju nöjet med att ha hund!

Men OM man nu råkar få en riktig pest :D till unghund och inte får någon ordning på det så måste man ju söka hjälp.

MEN jag tror inte på att lämna bort den för utbildning utan att man ska utbilda sig med hunden. Då får man bäst resultat. Gäller bara att hitta rätt instruktör som passar en själv och hunden.
 

Liknande trådar

Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
470
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 954
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 615
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp