Skicka Passier sadel till Tyskland för ändring av bomvidd?

oki

Trådstartare
Som ni ser av rubriken så undrar jag alltså om det är någon här som skickat sin sadel till fabriken för att få bommen vidgad. Eller, finns det någon sadelmakare eller ÅF i Sverige som fixar detta?
Jag har en äldre Passier men som är väldigt fräsch och fin. Ligger bra på hästen idag men breddar han sig, och det kommer han att göra, så blir sadeln för smal. Med tanke på sadelns ålder känns det kanske onödigt lyxigt att "kosta på den detta" men å andra sidan kostar en ny sadel en hel del också...och det är ju för hästens skull såklart o inte för sadelns :p
Om jag ändå skickar iväg den för att ändra bommen så få de såklart byta stoppning i den också.

Någon som kan ha en susning om vad detta skulle kosta och hur lång tid man bör förvänta sig att ha sadeln borta? och även om nån här att ändrat sin sadel efter den "mall" de har på hemsidan?
 
Sv: Skicka Passier sadel till Tyskland för ändring av bomvidd?

Man kan skicka den till en ÅF eller generalagenten, men de kommer likväl skicka den till Tyskland för ändring.
Kostar runt 2000kr och tar 3-4 veckor iaf.
 
Sv: Skicka Passier sadel till Tyskland för ändring av bomvidd?

Okej, tack. Det var ju inte så farligt ändå, trodde det skulle bli mera...:)
 
Sv: Skicka Passier sadel till Tyskland för ändring av bomvidd?

Jag fick hem min passier förra veckan och den bomändrades hos sadeldoktorn och jag lämnade in den på min närmsta ridsportbutik så hjälpte dom mig att skicka dit den och få hem den. Betalade 1600 inkl frakt
 
Sv: Skicka Passier sadel till Tyskland för ändring av bomvidd?

Tack för ditt svar. Det lät intressant.
Du har PM;)
 

Liknande trådar

Utrustning Nu ska det bli gjort. En av mina hoppsadlar - en gammal Passier Comet - ska skickas till Passier i Tyskland. Jag har haft sadeln i 4 år...
2
Svar
28
· Visningar
3 512
Senast: caballus
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av att skicka sin Passiersadel till Tyskland. Jag har en Passier Comet till min unghäst bomvidd 27,5...
Svar
2
· Visningar
928
Senast: lizzie
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
11 452
Senast: ylvalill
·
Utrustning Jag vet att man kan skicka ner sin sadel till fabriken i Tyskland för att ändra bomvidden. Jag vet också att det finns ställe (-n ??) i...
Svar
7
· Visningar
2 250
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp