Skicka sadel vi sadelköp

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare satchmo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 2 981
Sv: Skicka sadel vi sadelköp

Jag tycker inte du ska vara så orolig, jag har skickat en sadel samt fått en, dessutom skickat och fått andra ömtåliga saker, det har aldrig varit något problem!

Jag har bara skickat en sadel, och då skickade jag med posten mot postförskott. Pappa hjälpte mej att packa in sadeln, den mannen är en mästare på att packa, och det blev inte minsta antydan till skråma på sadeln. Om jag ska skicka en sadel blir det med posten igen, mest eftersom pappa kan skicka och fixa allt åt mej då :angel::D

Jag tror inte du behöver vara orolig, sadlar är relativt tåliga så länge de inte släpper en tv ovanpå från 2 meters höjd (vilket mycket väl kan hända och det var nåt sånt som hände mig) men om det händer något så räkna inte med att få ersättning (om du inte betalat de extra hundralappar det kostar att skicka ASS). De tar isf in ditt paket för besiktning för att avgöra om du packat det tillräckligt väl - det har du såklart inte.

KL

Måste bara fråga hur det går till med bussgods? Hamnar paketet på närmaste postkontor eller hur går det till?

Fast SÅ maskinellt är det inte, det är folk som lägger paketen i burarna när de kommer av banan. Så är det något mosat beror det på att nattpersonalen som sorterar inte bryr sig, inte på själva systemet.

Ni som skickat med posten; har ni klarat er undan att betala för skrymmande? Även den minsta kartong som jag får ner sadeln i räknas ju som skrymmande.. fast dom kanske inte är så noga?

Jag har inte behövt betala för skrymmande. Förstår inte riktigt förklaringen på hemsidan heller: "Kollin som har en längd + omkrets som är större än 2m taxeras som skrymmande." ????

Har precis sålt en sadel nu men har sån tur att köparen inte bor jättelångt bort så det blir leverans per bil! SKönt! Slipper jag tänka på packning mm...

Senast ändrad:

Enligt postkassörskan är det helt maskinellt. Men om det är som du säger är det ännu märkligare att det enligt dom själva inte är nån idé öht att märka omtåliga paket och bra gjort av nattpersonalen, eller who ever, att lyckas lyfta den där tvn, eller valfritt 20 kilos föremål, och släppa den från två meters höjd rätt på min numer mosade lampa.

De kanske bara anställer icke läskunniga atleter.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
630
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Kropp & Själ Och orka hålla i mer än 1 vecka 🙈 Jag behöver era tips! Är lite för stel för mitt eget bästa och har en tanke om att jag vill komma...
Svar
18
· Visningar
685
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka