Sv: Skillnad på reflex eller inte i lagens ögon?
Idiot som rider utan reflexer!
Jag ser ut som en julgran när jag rider ute i mörker

Jag använder mig endast av
klass 3 reflexer numera (Sånna säkerhetsreflexer som polis/ambulans/brandmän och andra som jobbar i vägkanten har)
För dem reflekterar bättre och i fler vinklar än vanliga reflexer gör.
Dock så gör jag dem flesta själv för att dem ska passa mig och hästen och vår utrustning + att jag har inte hittat en enda som säljer ridsportsreflexer som är klass 3 godkända.
Har tex satt en grå reflex på utsidan av stigbygeln som alltid sitter där och som heller knappt inte syns när det är ljust ute, samma sak på tränset och tyglarna har jag gjort små grå reflexer som jag sätter vid spännanena, visst syns det att det är reflexer men inte lika tydligt, men oj vad dem syns i mörkret iaf

Sen har jag på nästan alla mina kläder någon form av reflex och brukar ha en och annan i fickan om det skulle bli mörkt så syns man lite iaf.
Däremot om jag rider ut när det skymmer/är mörkt är det reflexer på alla 4 ben, svans, reflexbrösta, reflexväst på mig, reflexband runt huvudet och pannlampa som lyser som en strålkastare och reflexerna på sadel och träns

Sen finns det inte så många fler ställen att sätta reflexerna på tyvärr.
Jag hoppas du kan få din kompis att använda åtminstone en reflexväst och reflexer på alla 4 ben.
Annars nästan hoppas jag på att hon blir påkörd och gör illa sig pga hennes dumhet! Vilket fjanteri att inte sätta på sig reflexer!