Skillnad stövlar Dubarry och Dublin?

HeJe

Trådstartare
Jag undrar om det är någon som vet skillnad mellan Dubarry Galway och Dublin River? De är vääääldigt lika varandra men Dubarry-stöveln är nästan dubbelt så dyr!
Är den dubbelt så bra?? :)

Snygga är de i alla fall!
 
Sv: Skillnad stövlar Dubarry och Dublin?

Dublin är ett skräpmärke - alltså, materialen håller sällan OK kvalitet och vissa saker kan vara snedsydda. Vissa grejer kan dock vara helt OK men det skifta väldigt. Jag har haft ett par Dublinstövlar. De höll i två år men sedan fick de åka till himlen, och jag hade inte använt dem mer än högst en eller två gånger i veckan. Har dock inte haft ett par Dubarry men om jag skulle köpa ett nytt par, skulle jag inte köpa Dublin.
 
Sv: Skillnad stövlar Dubarry och Dublin?

Tack för ditt svar!
Vad trist att Dublin var så dålig kvalitet! De kostar ändå 2400 kr - då förväntar i alla fall jag mig att de ska hålla längre än två år - särskilt om de inte är använda mer frekvent än en-två ggr per vecka.:crazy:

Kanske lika bra att ge sig på Dubarry-stöveln i alla fall... Men med det priset,4000 kr, känns det som att jag inte vill börja med att ha dem i "stalltjänsten" då får de bli "privatskor" först.
 
Sv: Skillnad stövlar Dubarry och Dublin?

2400 är absolut ett överpris. Jag tror jag betalade 149 dollar för mina Dublin, det är ju betydligt mindre. Men de höll inte, som sagt.

Kika i nätbutiker utomlands (UK, Tyskland) så kanske du hittar Dubarry lite billigare?
 
Sv: Skillnad stövlar Dubarry och Dublin?

Jag har ätit, sovit, bott och levt i mina Dubarry Galway stövlar sedan ett par år tillbaka. Dom blir bara skönare och snyggare med tiden, dessutom finns "reservdelar" att köpa allt eftersom (inte för att det har behövts än) dom skulle bli slitna, som tex ny häl till sulan och så.

Dom är grymma och väl värda pengarna. Jag tittade ut hur mycket dom kostar i England, sen köpte jag mina på Falsterbo HS och prutade ner till det engelska priset. :)

/L
 
Sv: Skillnad stövlar Dubarry och Dublin?

Tack för ett bra svar!! Det låter helt klart som att det är värt att satsa på Dubarry istället för Dublin! Jag hittar ingen återförsäljare i närheten så jag tror jag får vänta till Falsterbo och "härma dig" med att pruta ner till billigaste beställningspris...

Använder du dina som stallkängor eller har du dem till "finare" bruk?:)

Härligt att höra att du tycker att de är så bra och att det finns reservdelar - mina gamla MountainHorse-stallstövlar är utslitna inifrån i hälen och de tror jag inte att man kan laga, och inte heller köpa nya - den gamla modellen med dragkedja bak och lite resår vid vaden verkar inte finnas kvar, jag hittar bara "nättare" modeller som mer liknar ridstövlar.
 
Sv: Skillnad stövlar Dubarry och Dublin?

Jag har sålt många par av båda varianterna, helt klart är Dubarry bäst!

Stöveln du tänker på från MH finns nog kvar, men ser mycket annorlunda ut nu. Folk vill inte ha stora och grova stövlar. Nu har det blivit mer så att stövlar har man bara när man rider, i stallet har man skor, därför är utbudet som det är nu.
 
Sv: Skillnad stövlar Dubarry och Dublin?

Tack för ditt svar - helt klart verkar det bäst att satsa på Dubarry!!

Nu har jag klämt o kännt på svägerskans Dubarry och konstaterat att skaften är för mjuka för att vara bra till ridning. Men de är ännu snyggare i verkligheten än på bild!! Satsar på dessa till sommaren när jag kan komma åt att prova rätt storlek!

Angående MH-stövlar och skor... Jo, jag vet att de flesta vill ha skor till stalljobbet och stövlar till ridning. Jag har också "riktiga" ridstövlar till träningar m m men eftersom jag är otroligt frusen om just fotlederna (dock inte om fötterna, konstigt nog) och bor i norrland med mycket snö så passar det mig bättre att ha stövlar till både stalljobbet och hemmaridningen. Vet du några stövlar som skulle kunna ersätta mina gamla MH??
 
Sv: Skillnad stövlar Dubarry och Dublin?

Ja gör det! :)

Haha, jag använder dom till allt!

Brukar ta ut hästar med dem på morgonen, sen får dom sig en tur med vattenslangen innan det är dags att sätta sig i bilen och åka till stan.

Jag tycker dem är som allra snyggast när dom är ordentligt använda och fått lite patina så jag försöker använda dem så mycket som jag bara kan... och får beröm vart jag än går.

Jag vet inte hur många gånger folk har suckat "åååh vilka snygga stövlar, vad är det för några?"

Så lycka till med ditt köp! :banana:
 
Sv: Skillnad stövlar Dubarry och Dublin?

kl

Jag har två par Dubarry (måste ju ha både bruna och svarta :D) och ÄLSKAR dem! De är snygga som f*n och otroligt sköna att gå i! Helt klart mina favoriter!

Har ridit i mina och tycker det funkar bra, det är ju inga dressyrstövlar direkt (fast det var en dressyrträning då jag glömt min ridstövlar :D) men funkar gör de helt klart! Jag har dock inte dem när jag mockar, men blir de skitiga är det bara att spola av och putsa så är de snygga igen! Har dem på jobbet oxå :D Bra till allt!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
605
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 908
Senast: valy
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
572
Senast: Sassy
·
L
Ridning Jag vet att det är o lika för alla ponnyer och ryttare så jag undrar såklart bara på ett ungefär! Men jag undrar hur stor skillnad det...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp