Skillnad Zaldi Royal/Zaldi Royal super

LitenIsa

Trådstartare
Sadel träsket är underbart att vara i:crazy: . Behöver en sadel som jag kan hoppa i då min nuvarande sadel ligger urkasst. Drömmen är själbklart att köpa en riktigt dyr och bra sadel. Men fram till att mitt sparkonto växt så pass mycket behöver jag något som vi kan ha att hoppa i under tiden då den nuvarande sadeln dessvärre ligger riktigt dåligt.

Jag har provat en Zaldi Royal som stallkompisen har. Den låg superbra på min häst som annars är svår att hitta sadel till. På annons har jag hittat en Zaldi Royal super med samma mått som hennes sadel.

Nu till frågan. Är det någon skillnad på Zaldi Royal och Zaldi Royal super? Letat på nätet men inte riktigt fått grepp om det.

/Isa

Sv: Skillnad Zaldi Royal/Zaldi Royal super

Slänger in en fråga till. Är alla Zaldis sadlar ungefär lika i bomvidden? Hittade nämligen precis en zaldi Star som jag blev väldigt intresserad av. Men man vill ju inte köpa grisen i säcken och stå där med 2 odugliga sadlar ;). och ja, jag har för tillfället snöat in totalt på zaldi:smirk: .

Jag har inte märkt någon skillnad, det är samma passform, det är väl isf om stöden är annorlunda på någon av dom.

Ja, bomvidden är densamma, dock är inte passformen det. Vissa är rakare än andra. Star är t.ex. rakare än Royal.

Tack för ett svar.

Bestämt mig för att testa Zaldi Star iallafall. Fick köpa den med rättighet att skicka tillbaks den ifall att den inte passar på hästen eller om jag inte trivs i den.

Men den är alltså rakare i passformen än vad royalen är. Får se hur den ligger när den anländer. Fast han har ju en stubben dressyrsadel och den ligger bra och de har väl också en rätt så rak passform. Eller har jag blandat ihop allt nu?;)

skillnaden mellan zaldi royal och zaldi royal super är förmodligen att supern är en nyare modell men inte helt säker men om jag jämför min gamla royal med en super var det istortsett samma sadel men såg lite olika ut det var mocka på mina knävulster och det var det inte på supern.

Hade en Zaldi star tidigare, när vi va och kollade den hos sadelmakaren fick vi reda på att den sadel gick inte att stoppa om för att de va typ skumgummig stoppning i den. vet inte om de är så ialla zaldi sadlar, men de kan ju vara bra att veta..

ja, det är väl permanentstoppning i Zaldis sadlar? Vad det är för material vet jag inte, kanske är något som liknar skumgummi. Men jag har hört talas om en del som bytt ut hela sin stoppning i sadlen. vet inte om det är möjligt.

Det beror på vilken Stubben du har, men Staren är nog inte lik någon av Stubbens modeller.

Alla Zaldis sadlar har inte permanentstoppning. B.la. Atlantan har ullstoppning.

Jaha, då hade jag fel om det oxå, inte många rätt jag har idag;)

Passar den inte så får jag helt enklet skicka tillbaks den. Kunde inte motstå priset och så trodde jag ju i min enfald att eftersom Zaldi royal låg som gjuten på honom så borde även star varianten passa (eftersom jag var på jakt efter en hoppsadel och inte en allroundsadel). Det återstår att se. Jag håller tummarna.

Kolla på Blocket . se Jag såg zaldi sadlar där.
Jag har en zaldi royal super
Tror det är samma zaldi royal. Min är mjuk att rida i.

Liknande trådar

Utrustning jahaps, dags att köpa ny sadel IGEN *suck* 4 sadeln på fem år. Har i dagens lägen en zaldi royal som jag älskar. Tyvärr har den...
Svar
4
· Visningar
1 655
Senast: vinkelina
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt... 2
Svar
22
· Visningar
4 145
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka