Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du refererar alltså till "normala" träns och inte kandar?
Nä du! Det är vi många som inte fattar heller!
Det enda jag vet är du får INTE tävla dressyr på pullarnosgrimma!
Sen brukar iofs ofta "dressyrarna" ha lite bredare nosgrimmor ibland.
Men eftersom vi flesta nog håller oss under nationell nivå så spelar det nog ingen större roll vad du har för träns så länge du håller dej inom regelverket!
Skulle tro att det handlar mest om att få sälja mer grejer till oss lättlurade stackare.....![]()
ja normala träns. Har sett på te.x. många bloggar när dom skriver om nått hoppträns så e de endå ett helt normalt träns som man lika bra kan använda när man rider dressyr
Man får visst tävla dressyr på pullarnosgrimmaDet är nytt. Skillnaden är oftast att på dressyrträns så är pannabanden mer utsmyckade och att nosgrimmorna är bredare och gärna fodrade, dressyrträns är gärna rundsydda och det vill inte hoppisarna ha enligt min erfarenhet (när jag hade butik). Hoppisarna vill inte ha så mkt kludd, gärna smala remmar och kanske ev lite utsmyckning på pannbanden men inte alls så som dressyrpannbanden.
Man får visst tävla dressyr på pullarnosgrimmaDet är nytt. Skillnaden är oftast att på dressyrträns så är pannabanden mer utsmyckade och att nosgrimmorna är bredare och gärna fodrade, dressyrträns är gärna rundsydda och det vill inte hoppisarna ha enligt min erfarenhet (när jag hade butik). Hoppisarna vill inte ha så mkt kludd, gärna smala remmar och kanske ev lite utsmyckning på pannbanden men inte alls så som dressyrpannbanden.