Skilsmässofråga

Sv: Skilsmässofråga

Ptja, vad folk gör är upp till dom. Jag menar mest hur jag ser på det om det vore jag. Jag ser det inte som en rättighet att ha häst och har jag inte råd själv så räknar jag inte med att nån annan ska betala för den. Exempelvis.
Men jag är också extrem i mitt behov av att vara självständig. Jag vill inte sitta i nåns knä eller känna att jag är fast i en relation för att jag inte har råd att separera. Jag har sett till att leva ett liv där jag har råd med en likvärdig tillvaro oavsett jag är singel eller i en relation.

Självklart har pengar inget med själva kärleken att göra, men man behöver inte sätta sig i en dålig sits bara för att man blir kär. Man kan se till att ha ett sparande som kompenserar för trygghetsbortfall för den som jobbar deltid och är hemma med barn tex. Man kan se till att man delar lika på inköp av kapital- resp förbrukningsvaror. Helt klart kan man se till att inte vara naiv, även om partnern rent inkomstmässigt är rikare.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 221
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 322
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Jag blev för ett antal år sedan tilldömd ett skadestånd på närmare 20.000kr. Först nu har detta skadestånd börjat betalas ut via...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: monster1
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
649
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp