skimmel travhingst

Sv: skimmel travhingst

Admirals Express ar skimmel men han ar a andra sidan pacer. Dock raknas ju de bada till samma ras har (Standardbred)
 
Sv: skimmel travhingst

Ifall att min länk till bild på King Today D.S. inte funkar är det bara att gå in på www.aln.se, logga in sig som gäst och sedan söka i arkivet efter King Today D.S.

Den franske skimmel-hingsten jag tänkte på är den flashige jätten Ico Kiki, född 1996, 178 cm hög av rent fransk stam (e Urfist des Prés). Ico Kiki tävlade med framgång både för sulky och under sadel, rekord 1.11. En del kanske minns att han tippade ur sin kusk vid starten av Pd'A 2006 och därmed fördröjde loppet åtskilligt... Ico Kiki står till avelstjänstgöring på Haras de Jarriais i Frankrike, naturlig betäckning, fölavgift €2000. Ico Kikis äldsta avkommor är Q-årgången.

Fransk länk till Ico Kiki

Länk till Ico Kikis stamtavla
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: skimmel travhingst

Är Majesty of ROck en hingst då?

Jag minns Tom Torg, en skimmel e.Torg som sprang lopp på 70- eller 80-talet. Undra om inte Tom Torg var en valack.
 
Sv: skimmel travhingst

KL

Väldigt OT..

Men hur gör dom med frysmärkningen på skimmlar? :confused:
 
Sv: skimmel travhingst

KL

Väldigt OT..

Men hur gör dom med frysmärkningen på skimmlar? :confused:

På samma sätt som med vanliga antar jag, frysmärkning. Hästens grundfärg lyser genom, iaf på den skimmel vbl travare jag har petat på, han hade gråsvart frysmärkning

Noble_McMan.JPG
 
Sv: skimmel travhingst

Ico Kiki verkar i Frankrike, men jag tror han är konstantskimmel, han är mörkt grå, dessutom uppges han vara 178 cm hög. Man måste åka till Frankrike om man vill betäcka med honom.

Nu såg jag att han redan var omnämnd!

Det var Ico Kiki som skenade flera varv runt banan på Vincennes efter att kusken ramlat ur i en omstart i Prix d'Amerique för några år sedan, vet inte om han har startat efter det!
 
Senast ändrad:
Sv: skimmel travhingst

För väldigt länge sedan fanns det en varmblodig skimmeltravare som hette Nett, efter Netted?? Har ej varit inne på ATGs sportinfo och kollat upp härstamningen....
 
Sv: skimmel travhingst

Var just inne på ATG. Nett e Netted. Mormors far var en rysk travare som hette Potok. Har aldrig hört talas om honom. Men det måste vara därifrån skimmelfärgen kom..
 
Sv: skimmel travhingst

ja kolla lite hästar som var skimmlar, ja hitta ganska många ston som är skimmlar, har dom lättare för det eller? för när deras mamma e skimmel så verkade som deras stoföl också blir skimmlar eller va det bara som ja tror?
 
Sv: skimmel travhingst

Det varierar, vi hade en märr efter Torg, av hennes 5 eller 6 avkommor blev två skimlar, en hingst och ett sto.

Stoet i sin tur hade jäkligt svårt att bli dräktig så hon fick bara en avkomma, den också skimmel.
 
Sv: skimmel travhingst

Majesty Of Rock är på G och ska kvala, efter skada. Länk.
 
Sv: skimmel travhingst

Knapp

Men vad heter den där som Lähdekorpi hade för ett antal år sen, som var skimmel? Tjänade snabbt ihop mycket pengar och flyttade sen till Frankrike(?).. Men han var iofs valack, men kul att kolla igenom hans stam :)
 
Sv: skimmel travhingst

KL
Enligt Majesty of Rock hemsida så ska han verka i aveln på begränsat antal ston -09.

Jag hade för mig att han inte var godkänd.:confused:
 
Sv: skimmel travhingst

Knapp

Men vad heter den där som Lähdekorpi hade för ett antal år sen, som var skimmel? Tjänade snabbt ihop mycket pengar och flyttade sen till Frankrike(?).. Men han var iofs valack, men kul att kolla igenom hans stam :)

Quattro Qui
 

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
459
Senast: Cattis_E
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
362
Senast: Ketrawzc
·
Katthälsa Hej, är det nån som vet nåt man kan kleta på ett bandage så katten inte slickar eller biter på det? Tänker det finns antibit för hästar.
Svar
12
· Visningar
816
Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 692
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp