Skimmelshampo

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 761
H

Havregryn

Vad säger ni om det, eller ja alla shampon som ska förstärka hästens färg??

Jag har testat mitt en gång, och nja, kanske lite att de funka.. men hmm..

vad säger ni andra??

Sv: Skimmelshampo

Nåt som absolut funkar är silver schampo, fast det är iochförsig inte tillverkat för hästar utan människor

jag har nått skimmelschampo som e suveränt..har visserligen bara använt de på bläs/strumpor än så länge...!!
kommer bara inte ihåg va d heter..
ska leta lite så återkommer jag senare..

Jag har också Hööks shampot, men hmm.. tycker som inte jag såg någon skillnad när jag tvättade honom med det.. kanske ska testa igen..

Blir det verkligen någon markant skillnad när man tvättar med vanligt hästschampo och skimmelschampo?

Så här skitig kan min häst se ut. Dock vinterpäls på denna bilden jämfört med nästa.
PB090141.jpg

Så här vit blev min häst att se ut genom att använda vanligt billigt hästschampo på literflaska. Ska tillägga att jag inte ens tvättat noggrant vilket syns en aning under magen. Vitare än så här blir han väll nästan inte iaf?
P1010851.jpg

Det bästa för att få en riktigt vit häst
är vanlig grönsåpa tycker jag(och så luktar det så gott:) )
kanske inte var det du ville ha svar på men i alla fall..

Använder också grönsåpa, det är suveränt. Men när jag vill ha något som neutraliserar gultonerna i svanens brukar jag använda silverschampoo. Är dock inte övertygad om att det egentligen är värt pengarna. Försöker i stället att tvätta svansen ofta och ha den flätad till vardags.

Jag tycker skimmelschampot från Lincoln är bra. Säljs hos Granngården om jag inte minns fel. Det är inga färgförstärkare i det men det bleker nog lite grand för det skall sitta en stund. Super på gula svansar!

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
227
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 210
Senast: Capybara
·
Utrustning Om det skulle bli fortsatt ridning för mig, så funderar jag på en ridkjol. Men tittar lite mer på den här typen (fast med benremmar... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 308
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Leverera valp vid 12 veckor?