skimmelsvansar

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Heikne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 031
Sv: skimmelsvansar

vet inte om någon redan har tagit upp detta, läste snabbt igenom men hittade ingen som hade skrivit det.

men testa jodopax! :D fick tips om det men har inte testat det. bara en idé kanske? ;)

Sv: skimmelsvansar

*hostharkel*

Blek den ;) Man behöver ju bara bleka nederdelen av svansen. Vet en (fanatisk) skimmelägare som gjorde så på sin häst inför tävling om svansen inte gick att tvätta ren. Dock inget jag skulle göra "bara sådär" men i ditt fall kanske? Min har ju gul/brun svans sedan föl så jag får stå ut med att den är tjock, vågig o härligt lång :love: Aldrig direkt smutsig heller, vattnet är nästan rent när jag väl tvättar den (dvs till utställning o unghästvisningar). Utom nu av leran för den är så lång, inte klippt/jämnad på kanske 14 månader :o

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 023
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom... 5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 359
Senast: Trott
·
Hästvård Vita hästar är ju sällan vita men undrar lite hur folk gör för att hålla dom lite mindre gulgröna ;). dvs hur ofta tvättar ni dom och... 2 3
Svar
44
· Visningar
5 852
Senast: Blimblom
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
31 067
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka