Skitenkel, god, hyfsat nyttig mat?

Sv: Skitenkel, god, hyfsat nyttig mat?

Kl

Just nu är jag totalfrälst i korvstroganoff och ris, det går fort och går utmärkt att frysa in som matlådor, jag brukar göra så mycket att jag kan frysa in ett par lådor att ta fram när jag verkligen inte orkar eller har tid att laga mat.
En annan sak jag brukar göra när det ska gå fort är fiskpanetter och potatis eller potatismos med lite ärtor och fiskdressing till. Dressingen kanske inte är så jättenyttig men gott är det! ;)
 
Sv: Skitenkel, god, hyfsat nyttig mat?

kl

Läser igenom tråden och blir lite inspirerad, problemet för mig är bara att jag vill att det ska vara snabbt, gott och enkelt (vardagsmat) och inte samma sak hela tiden. Som det är nu har vi ca 7 rätter som det känns som att vi varvar och jag är SÅ less på mat. Jag blir bara illamående av mat jag inte anser vara god (och det går i perioder). Ibland älskar jag att göra husmanskost som panerad rödspätta och äggsås, rotmos och fläskkorv eller pölsa med potatis och rödbettor. Ibland spyr jag på detta och vill "bara" ha pizza, för att jag ska slippa laga mat :cool: Egentligen hör väl mitt inlägg nu in i vikttråden, men som sagt, enkelt, snabbt och gott. Sen måste jag ändra mina kostvanor... det går inte att äta 10 mackor (typ) och dricka cola till frukost, för att sedan inte äta något alls förrän till middag, samt då bullar, glass eller annat smosk som ofta blir kvällstid. :banghead:

Det är inte konstigt att jag ser ut som en strandad val! :meh: :o
 

Liknande trådar

Mat Jag har fobi för att äta "ny" (för mig) mat. Listan på vad jag inte äter är låååång och jag vill försöka göra nåt åt det. Det jag äter...
2
Svar
25
· Visningar
2 242
Senast: MJLee
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 226
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ställde mig på vågen häromdagen. ... (Tänk att en sådan liten handling kan få såna följder...) Det visade sig att jag hade gått upp...
2
Svar
29
· Visningar
4 995
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Först och främst så har jag kollat igenom hund hos veterinär och jag funderar på att ringa dem igen för att fortsätta fundera, så det...
2
Svar
23
· Visningar
3 574
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp