Skiter inne!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare majabergman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 677
M

majabergman

Min gråhund/jämthud på 3 år skiter inne så fort hon blir lämnad ensam, självklart lämnar jag henne inte ensam flera timmar. Det räcker med att hon är ensam i en kvart.
Någon som vet av vilken anledning detta sker eller hur jag kan få bort det? :crazy:

Sv: Skiter inne!

En form av stress är det.

Det bör gå att träna bort, genom att hunden först är aktiverad till både kropp och knopp, har begränsat utrymme och bara lämnas någon minut/halvminut till en början. Gärna med ett tuggben eller annat gnag som sysselsättning.

Allt eftersom det går, utökar man tiden som hunden lämnas ensam.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
839
Hundträning Hej! Vi har en nu elva år gammal amstaff som vi adopterade för strax under två år sedan. Fantastisk hund, världens snällaste. Alltid...
Svar
4
· Visningar
688
Hundträning Jag ska gå i pension senare i år och börjar planera "pensions-valp" :-) Vet inte hur länge efter pensionsdagen jag ska lyckas hålla mig...
Svar
12
· Visningar
1 449
Senast: movi
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 474
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka