Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är vad den mjuka arbetssättet polisen arbetar efter kallas på instagramkonton som polinkorrekt osv.Saft och bullar?
För mig verkar det som polisen gett upp med saft o bullar eftersom det inte har gett resultat. Så vad gör man istället?Jag är osäker, men jag tror att det syftas på när Nyköpingspolisen försökte vara nära ungdomarna och få kontakt med dem på torget i Nyköping, bjöd på saft och bullar och ville höra vad de tyckte och tänkte om sin stad och var de kände sig tryggast osv.
Även när polisen i Malmö samlade gängledare och försökte ha en dialog med dem och bjöd på pizza.
Jag ser inget som helst fel i att försöka få kontakt, Att diskutera och vädra sina åsikter från båda hållen osv.
Detta görs vad jag har förstått även i länder som tex USA för att försöka bryta loss människor ur gängen och att få gängen att inte använda så mycket våld. Kommunikation ska inte underskattas.
Nu verkar ett gäng sd-are fått för sig att pizza och saft och bullar är det ENDA polisen sysslar med när det gäller gängvåld, men då har man kanske inte koll på läget.
För mig verkar det som polisen gett upp med saft o bullar eftersom det inte har gett resultat. Så vad gör man istället?
Så våldet i Malmö har inte blivit bättre av den senaste tidens insatser?För mig verkar det som polisen gett upp med saft o bullar eftersom det inte har gett resultat. Så vad gör man istället?
Det är nog ganska svårt med tanken på öppna gränser, EU och våra lagar.
De idealiska gränskontrollerna hade naturligtvis varit så perfekta att de stoppat 100% av all narkotika och illegala vapen. Så då hade gängen inte haft något att bråka om och inte heller något att skjuta med.Vad har öppna gränser med detta att göra? Det är inte nyanlända/asylsökande som skjuter varandra i gängen i förorterna. De flesta är födda här i Sverige. Problemet är en misslyckad integrationspolitik, enorm segregering osv som pågått under lång tid (dvs det är inte så enkelt som att skylla på nuvarande regering, den innan eller ens den innan det, utan det går mkt långt tillbaka och över politiska blockgränser).
De idealiska gränskontrollerna hade naturligtvis varit så perfekta att de stoppat 100% av all narkotika och illegala vapen. Så då hade gängen inte haft något att bråka om och inte heller något att skjuta med.![]()
Saft och kakor?För mig verkar det som polisen gett upp med saft o bullar eftersom det inte har gett resultat. Så vad gör man istället?
Nä, munkar!Saft och kakor?
Nä, munkar!
Ja jag vet. Det är tryggare här i Spanien än i Sverige, enligt EurostatOroa dig inte. Sånt finns inte i Spanien dit du ska flytta. Så lägg inte ner tid på det utan drick du ditt vin nu när du ändå är i ett land som inte har så hög kriminalitet o allt är så mycket bättre.
Nu verkar det vara riktigt illa där i Sverige.Visst kan Sverige stänga sina gränser och göra en Swexit. Wohoo för svensk ekonomi då. Hur många bolag och industrier flyttar till EU för att få tillgång till den fria arbetsmarknaden och rörligheten. Sveriges i särklass största handelspartner är EU, stänger vi gränserna och återinför tullar så kraschar vår ekonomi som är exportberoende. Tom en stor ekonomi som Storbritannien räknar med ett otroligt underskott (betydligt större än Sveriges fö) till stor del beroende på Brexit.
Dessutom kommer det inte stoppa smugglingen av illegala vapen i stor utsträckning. Det heter illegala eftersom de förs illegalt in i landet och det är naivt bortom rimlighet att tro att det kommer minska i någon större utsträckning.
Nu verkar det vara riktigt illa där i Sverige.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/allt-fler-skott-avlossas-inom-kriminella-uppgorelser
Även polisen känner sig otrygga. Dom ska ha skyddseskort till o från jobbet. Folk vill flytta ifrån Botkyrka. Det liknar ju ingenting.
Stökiga ställen fanns även på 1800 talet, då gick gängen längs majornas gator, olagliga bordeller, olaglig sprit och slagsmål.Nu verkar det vara riktigt illa där i Sverige.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/allt-fler-skott-avlossas-inom-kriminella-uppgorelser
Även polisen känner sig otrygga. Dom ska ha skyddseskort till o från jobbet. Folk vill flytta ifrån Botkyrka. Det liknar ju ingenting.
För mig verkar det som polisen gett upp med saft o bullar eftersom det inte har gett resultat. Så vad gör man istället?