Skodda ridbyxor?

Shettistjejen

Trådstartare
Ja, min fråga är helt enkelt, har ni skodda ridbyxor? Isf, helskodda elr knäskodda? Vad tycker ni är bäst? För/Nackdelar? :)

Sv: Skodda ridbyxor?

Helskodda. Jag upplever att jag sitter mer stilla i sadeln med dem, men jag har å andra sidan inte ridit i oskodda eller knäskodda ridbyxor på många många år så jag vet inte om det egentligen är så.

Helskodda har jag på mig när jag ridder, knäskodda när jag jobbar i stallet eller ska rida ut.

Det finns redan många sådana här trådar men kan svara i alla fall även i denna.

Alltid helskodda då jag tycker att de är bekvämast.

jag har alltid helskodda. tycker man sitter stadigare i sadeln och de är bekvämare att ha på sig. och sen är de mycket snyggare desstom :angel:

Helskodda!

Inte så mycket för själva ridningens skull, men för att det blir så ohemult (vad kommer det ordet ifrån?) dyrt att köpa flera par om året bara för att jag nöter ut dem mellan låren. :D

kl

Helskodda, Tycker de gör att man sitter mer stilla i sadeln, blir inte så halt :D

Helskodda!

Inte så mycket för själva ridningens skull, men för att det blir så ohemult (vad kommer det ordet ifrån?) dyrt att köpa flera par om året bara för att jag nöter ut dem mellan låren. :D

Ja, det kan man fråga sig. Jag har aldrig hört det förr. :rofl: :p

Jag har alltid helskodda ridbyxor, oavsett om jag jobbar i stallet (orka byta byxor när man ska mocka efter ridningen liksom :p), rider med sadel eller barbacka.

helskodda i dressyren, så jag inte glider av :angel:
oskodda i hoppningen så jag inte "fastnar" i sadeln och kommer efter i språnget :D

Helskodda. Jag avskyr sömmen på utsidan av benet och den finns ju [oftast] inte på helskodda.

Helskodda för annars nöter jag håll i baken då jag rider så mycket. Men fuskskoning funkar inte heller...

Jag föredrar absolut helskodda ridbyxor. Jag tycker att man får ett bättre stöd och det blir inte så kallt i rumpan på vintern, haha. Den bästa anledningen jag kan komma på är dock att dom helt enkelt är skönare att rida i enligt min åsikt.

Dock tycker jag att helt nya helskodda ridbyxor är fruktansvärt obekväma! Dom behöver mjukas upp lite, sen är dom underbara.

Jag har lite olika. Gillar helskodda men det funkar bra med oskodda oxå (knäskodda har jag nog inga) Pikeur är ju helt outstanding och det spelar ingen roll om dom är skodda eller ej, har båda delarna och det funkar lika bra =)
Sen har jag två par lite billigare som är helskodda och helt okej de med, men skoningen är ju verkligen inte lika fina som ett par pikeur efter tvätt tyvärr.

Jag gillar båda, oskodda är bekvämare, helskodda är snyggare och det spelar mig ingen roll när jag rider vilka jag har.

Går i perioder vilka jag väljer, men nu under vintern är det bekvämast att ha oskodda över understället tycker jag.

Har både helskodda och oskodda den enda fördelen med helskodda är att dem håller längre, mina oskodda nöts fort ut men är såååå mycket skönare :) Helst av allt rider jag i jazzbyxor (tigtha träningsbyxor), framförallt om jag ska ut på långtur finns inget mjukare smidigare och mer följsamt och nej det är inte superhalt.. jag råkar ha balans ;)

Men ni som "glider" omkring i oskodda byxor ska nog träna balansen och sitsen mer för det ska då inte sitta i vilka byxor man har på sig...

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 332
Senast: Silje
·
Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
586
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 233
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka