Bukefalos 28 år!

Sköldpadda

Shettisar

Trådstartare
Har lite funderingar på att skaffa en landsköldpadda.Men har ingen erfarenhet. Jag har hört att de bär på salmonella o man ska vara extremt noga med hygienen när man har hanterat dom,gäller det alla sorter?
Hur sköter man en landsköldpadda? Vad ska de äta för att få i sig allt de behöver i mineral och vitamin väg? Har sett att många sköldpaddor får felväxta skal pga fel kost,hur undviker man det? Kan man ha de lösa om man har hundar? Hur ska en landsköldpadda bo?
Många frågor men jag är riktigt intr. Vart kan man köpa en landis?? Pris?Spelar kön någon roll? Luktar de?
 
Sv: Sköldpadda

min bodde lös på golvet, hatade att vara i sitt terarium så han bodda i ett hörn på natten annars va han ute och sprang:)
vi köpte våran från privatperson kostade 1 000:- men det va för några år sedan.
dom luktar när dom bajsar, å det gör dom när dom äter.
 
Sv: Sköldpadda

Efter att ha läst sidan jag blev tipsad om (Tack för den förresten Mynta2) så undrar jag ang att din är på golvet hela tiden.Har din "paddis" aldrig råkat ut för drag o kyla etc o blivit sjuk eller det är överdrivet i texten som stod på denna sida???
 
Sv: Sköldpadda

nop var aldrig sjuk eller så. han gick och la sig i mammas toffla om han ville sova..han var som en hund. lilla hugo:love:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 143
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Bara en enda ridlektion denna vecka också, och jag vet att det är bra för min arm men det känns lite futtigt... Nästa vecka är jag dock...
Svar
0
· Visningar
596
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Mina katter äter nu Royal Canin Indoor longhair 35 och verkar må förhållandevis bra på det fodret. Min ena katt har under våren...
Svar
8
· Visningar
1 446
Senast: fluffig
·
Övr. Djur Är totalt okunnig vad det gäller sköldpaddor,men måste få veta,då en bekant på håll har skaffat sig en,och jag tycker inte det känns som...
Svar
5
· Visningar
5 428
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp