Bukefalos 28 år!

Skogsödla?

Myelin

Trådstartare
Är det någon som är duktig på ödlor här? Jag undrar om någon kan säga om detta är en skogsödla eller som jag hoppas, en sandödla

bild_zps771ea94b.jpg


14704566-661b-483c-a768-9e2ef25f46f2_zpsa0ed4985.jpg
 
Sv: Skogsödla?

Tydligen kan även ödlor ha fästingar. Visste jag inte förrän jag såg bilderna.
Och svanslös, stackarn.
 
Sv: Skogsödla?

ja det är nog så. Googlade en del igår innan jag la ut bilden men blev inte riktigt klok på det.

Hemlig; ja jag var väldigt sugen på att ta bort fästingarna med lasson men ville inte stressa stackaren mer. Anledning att jag fångat den i burken och att den tappat svansen är att den blivit tagen av en katt :( Jag hoppas den inte blev så stressad att den dog. Om det är en skogsödla har den samma kroppsform som en bild märkt "Gravid hona" och om det skulle vara så känns det ju ännu värre att den råkade så illa ut.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Dottern (17 år) önskar sig en ödla. Hon kommer inom några år flytta till studentlägenhet, men innan dess ska den bo hemma. I hemmet...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: skiesabove
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 145
Senast: Amha
·
Katthälsa Precis som rubriken lyder undrar jag om något har koll på om och hur giftig begonia är för katter? Upptäckte nämligen att min katt vart...
Svar
2
· Visningar
267
Senast: Celinehenn
·
  • Artikel
Hästnyheter Landslagen i sportkörning är uttagna för 2024. Under året väntar VM för fyrspann och enbet, i Ungern och Frankrike. Och för ungdomarna...
Svar
0
· Visningar
206
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp