sköldkörtel problem?

Hos människor, hundar och katter medicineras det med ett syntetiskt sköldkörtelhormon, Levaxin. Hästar kan även få sjukdomen men om behandling sätts in och hur prognosen ser ut vet jag inte. Kan tänka mig att det behövs ganska stora doser hos häst då det är ett humanläkemedel man använder. Är väl ganska ovanligt generellt sett men förkommer hos äldre hästar.
Är din häst diagnosticerad med det?

Min pålle har en sköldkörtelförstoring, upptäckte det i somras.. pratade med vet. som sa att om hästen verkar må bra, har ingen feber eller liknande så är det ingen fara. Börjar hästen må dåligt skulle jag kontakta veterinär igen. Har pratat med andra om detta problem, och de har också haft sköldkörtel förstoring på sina hästar, och hästarna ändå mått bra..

Liknande trådar

Hästvård Vi har utrett vår häst under en lång tid och nu ser det som vi hittat kärnan till dennes problem. Bäcken/höft. Frågeställningen som...
Svar
2
· Visningar
422
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 810
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
516
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
504
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka