JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt.
Du bör uppgradera eller använda
en annan webbläsare .
Övr. Katt
Trådstartare
Trådstartare
veronican
Startdatum
Startdatum
4 Maj 2008
Svar
Svar
65
Visningar
Visningar
5 355
Sv: Sköldpaddskissar?
en sån sötis
Jag har alltid velat ha en sköldpaddsfärgad katt, men har haft en svart och vit. När han blev 17 år vandrade han vidare och jag blev kattlös. Jag ville så gärna ha en kattunge, men inte fick jag det för mamma (bodde hemma då). Plötsligt en dag fick vi syn på att en av granngårdens katthonor fött tre ungar i vår vedbod. Denna familjen struntar totalt i om katterna förökar sig hej vilt, så jag tog ungarna..
Två av dem var sköldisar, en svart. Men direkt när jag såg den med mest vitt blev jag kär! I samma veva skulle jag flytta hemifrån och bli sambo och det fanns därmed möjlighet för mig att äntligen få min efterlängtade sköldpadda, som heter Freja:
Som mycket liten:
Syrran hennes, som jag hittade ett underbart hem åt:
*lånar knapp*
Vi har bara kattpojkar, däremot har svägerskan två stycken paddor, en blå och så Lillkatta på bilden:
hade varit jättekul att se bilder på er knasterkopia
Knaster är den vackraste flicka jag vet
Detta är Siri
Hej! Jag är ny på forumet och när jag såg denna tråd så måste jag svara =) Sköldpaddor är så vackra. Jag har en nu och har innan henne haft en liknande.
Min första:
Min nuvarande med samma namn Thea:
Hon är lite speciell min Thea
Jag har 2 stycken syskon som är sköldpaddor
men bildernas kvalite är inte så bra men hoppas ni ser endå
Ginny
bailey
båda
MIn sköldpadda har nyss fått kattungar en till en tre färgad (kanske sköldpadd) en hel orange och en svartvit
Supersöta
Mina sköldpaddor Smilla och Athena.
Underbart vad många olika färgkombinationer och teckningar sköldpaddor kan ha!!
Jättekul med alla bilder som kommit upp i denna tråd!
Jag ser och njuter
kl
Den 2:a juni hämtar jag hem min
Häxa Det blir min första egna katt.
Sen kommer hon att bo med 2:åriga
Grisen , som ägs av Gustav1
Det är nåt med denna ras som fascinerar mej! Dom är söt och väldigt udda på samma gång. Fulsöta nästan :P
Blåsköldpaddan Mormor Vädervax. Sorry för dåliga (webcam)bilder... De är klickbara.
*kl*
Min vackra S*Nikopeja's ManikeNeko Lenora, till vardags Nora, en sibirisk katttjej på 11 månader
Häftigt med olika färger på ögonen!!
Men tsss, är nog första gången jag sett en katt i en jacuzzi
Saknar hon vattnet månne?
Katthälsa
Jag vill gärna höra era tankar om detta:
I höstas flyttade jag ihop med min sambo på våran gård, de tog med sina två katter (en hane -...
Övr. Katt
Jag hittade ingen färgtråd här på kattforumet, men jag vet att det finns en hel del duktiga kattmännsikor här som jag fräckt hoppas...
Övr. Katt
Jag kommer att synas här under katt då och då framöver då vi äntligen bestämt oss för att skaffa katt! Någon som vet den rätta...
Övr. Katt
Idag är det 4 år sen min Fia fick hjälp över regnbågsbron.
Här är hennes och min historia.
Hösten 1997 fick jag för mig att jag...
Fri tillgång på torrfoder?
Hundhälsa Uppdatering!
Nu har hunden haft fri tillgång i nästan en månad. Han har gått upp nästan 2 kg, alltså från 6,4 kg till 8,3 kg :laugh...
Rumpnissen
41 minuter sedan
Svar: 21
Visningar: 1 451
Hund
Valp 2025
Övr. Hund Ja, jag hade ju sagt detsamma om cairnterrier - att de är lätta som valpar! Och jag tycker väl inte att borderterrier är någon extrem...
Roheryn
55 minuter sedan
Svar: 935
Visningar: 67 223
Hund
Uppdateringstråd 31
Övr. Hund Mina hundar tycker (vanligtvis) att det är skitkul om andra hundar springer fram. Då vrålar de på sitt allra busigaste sätt och studsar...
Red_Chili
Idag kl 12:23
Svar: 1 321
Visningar: 79 742
Hund
Dressyrsnack nummer 18
Dressyr Haha tänker också att just 10m volt in till medellinjen är väldigt avslöjande om den råkar bli 12 meter 🤣
Ketrawzc
46 minuter sedan
Svar: 1 396
Visningar: 108 410
Grenar
Ridskoleryttare
Träning Så efter två veckor med "min" häst så fick hon åka hem i måndags, efter 1.5år på ridskolan :cry:
Hon kommer nog må mycket bättre som...
Lightzone
47 minuter sedan
Svar: 968
Visningar: 101 912
Träning
Att lära sig hoppa
Ridning Ja, det skulle kanske funka. Vill ju inte göra hästen osäker för att jag är det, så måste nog ha någon bättre hoppryttare till att hoppa...
Sryoqwe
Idag kl 13:32