Bukefalos 28 år!

Skolor ovan mark.

Sammet

Trådstartare
Släppte ihop min hingst och mitt sto (dräktigt), i ridhuset för nån dag sedan. De har gått ihop tidigare och trivs så bra ihop att jag gärna vill att de går tillsammans i vinter.

Hingsten (Max) ville dock ändå testa om han kunde bossa runt lite, Loa (stoet) visade dock bestämt var skåpet skulle stå. :crazy: :D

Det resulterade i att Max gjorde diverse skolor ovan mark, vilket var väldigt roligt att se att han kan, då vet jag att det finns där att plocka fram. (Han kommer att ha otroligt lätt för piaff/passage också)
Speciellt roligt var att se hans "kaninskutt" då han gick upp på bakbenen och sedan sköt iväg så att alla fyra ben lämnade marken och han var diagonal med marken med sin kropp/rygg. (namn på skolan? :confused: ).
Han gjorde även några "terre-á-terre" och någon "Pesad/Levad" liknande rörelse, fast med ett hopp på slutet. Kan även varit en "attack"? (tror det var det Jegra kallade den men jag kan ha fel). (hästen går upp i en stegring och hoppar sedan iväg när den stått på bakbenen en kort kort stund.)

Väldigt roligt att se skolorna i "frihet", när de utförs utan att någon bett om det, även om de saknade samling och var väldigt "flacka".

Ska plocka fram en kamera nån dag så ska jag se om det kommer på bild. Han har dock börjat lugna ner sig så det är inte säkert alls.
 
Sv: Skolor ovan mark.

Det där kaninskuttet är nog det som ska kunna bli en courbette och sen är det nog karriär du tänker på, oftast går karriär direkt ur en terre-a-terre och den ska inte gå så mycket upp som framåt, men är man upptagen med showa för damer så måste man ju tydligt visa sin styrka... :-)
 
Sv: Skolor ovan mark.

Hingsten (Max) ville dock ändå testa om han kunde bossa runt lite, Loa (stoet) visade dock bestämt var skåpet skulle stå.

Haha helt rätt, hon har de rätta takterna :D

Det är härligt att se vilken kapacitet vi har i våra hästar!
(som vi stackars ryttare har så himla svårt att plocka fram)
 
Sv: Skolor ovan mark.

hihi min "lilla" kille blev rädd när jag var ute och gick med han för en stor livsfarlig bil körde över järnvägen så det lät en massa.

sen kunde han inte lugna sig utan gick i passage i tio minuter och frustade som en dåre,jag kan säga att jag kände mig liten brevid,även fast han hela tiden lyssnade på mig så blev han väääääldigt stor ;)

men sedan när man ber han göra detta när man jobbar så blir det
:angel: :angel: :angel: fattar inte alls...

funderar på att träna detta brevid järnvägen :rofl: :rofl:
 
Sv: Skolor ovan mark.

Det är väldigt kul att se "våra" unghingstar busa. Man får se alltifrån piaff/passage till (stående) kapriole och levad. :)
 
de två kära.

album_12_11.gif




Här är de två kära.
 

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 437
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 865
Senast: Mineur
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 809
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp