Skomakarlåda (ej njutbar)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast kommunister verkar ju vara C o Ls nya gullungar ...

"Nu höjer KD-toppen Lars Adaktusson ett varningens finger till Annie Lööf och Jan Björklund.
Släpper de fram Stefan Löfven som statsminister bidrar de också till att Vänsterpartiet får ett rejält inflytande, slår han fast.
– Det är oroande, säger Adaktusson."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/wEzMKG/kd-varnar-c-och-l
V har väl ungefär samma inflytande som C skulle få, L ligger väl på samma eminenta nivå som MP. Då inget skulle fungera utan att alla är med i leken öppnas ju dörren för ultimatum och utpressning,,,ungefär samma som man beskyller den andra sidans förhållande till SD vid ett sådant alternativ. Därför skulle man väl kunna sätta Löfven som statsminister och sedan låta riksdagen avgöra i viktiga frågor, sam om den kände sig överkörd, ta ifrån honom klubban igen.
 
KD och SD skulle kunna gå samman, ingen ser ändå skillnad på de partierna.
Det r en rätt stor skillnad mellan SD och KD. Det parti som KD har mest gemensamt med är ju i grunden L. Eftersom KD i praktiken skapades av fd medlemmar i folkpartiet. Man såg mer nyktert och religiöst på tillvaron och grundade därför ett parti med kristna förtecken, kanske i förhoppning att bli ett lika dominerande parti som CDU i Tyskland. Abortfrågan ligger KD varmt om hjärtat och där ansluter ju SD.
 
Fast kommunister verkar ju vara C o Ls nya gullungar ...

"Nu höjer KD-toppen Lars Adaktusson ett varningens finger till Annie Lööf och Jan Björklund.
Släpper de fram Stefan Löfven som statsminister bidrar de också till att Vänsterpartiet får ett rejält inflytande, slår han fast.
– Det är oroande, säger Adaktusson."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/wEzMKG/kd-varnar-c-och-l

Skillnaden mellan oro och katastrof är stor. Det som står på spel är rasismens inflytande. Allt annat är sekundärt och mindre oroande.

Det är konstigt hur kränkt man blir för att partier står upp för vad de sagt i valrörelsen. Om inte människor i detta land förstått att motståndet mot SD är mycket större än motståndet mot S och V för C, L, Lööf o Björklund - måste man ha sovit under en sten sedan runt 15 år tillbaka.
 
Skillnaden mellan oro och katastrof är stor. Det som står på spel är rasismens inflytande. Allt annat är sekundärt och mindre oroande.

Det är konstigt hur kränkt man blir för att partier står upp för vad de sagt i valrörelsen. Om inte människor i detta land förstått att motståndet mot SD är mycket större än motståndet mot S och V för C, L, Lööf o Björklund - måste man ha sovit under en sten sedan runt 15 år tillbaka.
Jag kan inte annat än imponeras av ditt fasthållande vid den kontraproduktiva politik visavi SD som du företräder. Du och dina meningsfränder har lyckats puscha upp ett litet obskyrt parti till ett av Sveriges största och mest inflytelserika. Åkesson o co tackar er säkert. När man istället skulle ha tagit med partiet som ett av de folkvalda partierna och låtit dem agera utifrån sin egen styrkeposition. Då hade man varit tvungen att ta ansvar för obekväma beslut och eftersom man plockat väljare från både höger o vänster så ligger , latent rätt stora konflikter inne i partiet. Men pga av de konstanta , ofta felaktiga beskyllningarna och utfrysningarna från de andra partierna så har man mot all förmodan lyckats hålla ihop.En hård och professionell ledning inom SD har till skillnad från framstegspartiet använt detta tryck som ett klister för att hålla samman partiet. Vad som står på spel är , som det ser ut idag, inte SD:s framtid utan L:s. Och återigen kan man konstatera, att som man bäddar får man ligga..

Det är tragiskt att den liberala mitten tagit så mycket stryk, det gäller flera stater inom EU. Politiken har ett behov av en lite mänskligare liberalism. Men företrädarna för dessa partier, i såväl Sverige som Europa har gjort missbedömning på missbedömning och väljarna visar gång på gång vad de anser om detta.

Misstagen började väl här : https://www.oppetarkiv.se/video/1958950/friggebo-och-bildt-i-rinkeby
 
C och L behöver inte bryta några vallöften om man inte väljer att göra så. Man behöver inte stödja S och man behöver inte acceptera att SD får inflytande och då hamnar man i en nyvalssituation vilket rent demokratiskt sett inte är någon katastrof och man kan hålla sin löften och eventuellt gå till nytt val på nya löften. Det enda som hindrar en från att hålla löftena är en rädsla för sämre resultat och därmed mindre möjlighet till makt men att hålla sina löften om att inte aktivt ge SD inflytande utan att för den delens skulle stödja S kan ske om man vill.
 
Jag tror nog fortfarande att Annie Lööf skulle ha nytta av ett recept...på den högerskon hon ska äta upp om hon vill börja samarbeta med Löfven ;)
Hon får väl göra som Chrusjtjov, möra den i talarstolen. Hon har ju ändock stått för sitt andra löfte, om det nu blir så, att inte släppa fram SD. Det brukar ju hävdas att 1 miljon har röstat på SD och att de därför borde få ett ord med i leken. S är väl ändå något större?
 
Hon får väl göra som Chrusjtjov, möra den i talarstolen. Hon har ju ändock stått för sitt andra löfte, om det nu blir så, att inte släppa fram SD. Det brukar ju hävdas att 1 miljon har röstat på SD och att de därför borde få ett ord med i leken. S är väl ändå något större?
Vi är inte där än...
 
Det här kanske kan resultera i något riktigt, riktigt bra för Sverige som land som aldrig hade gått med Ulf Kristersson vid rodret:
https://omni.se/uppgift-lofven-kan-tvingas-backa-om-asylpolitiken/a/rL6pW3
Kan? han tvingas väl backa i den frågan om han vill ha med C och L...Och med tanke på att varje invandrare i genomsnitt kostar samhället ca 70 000 kr om året så länge individen lever, så måste han nog ta en del budgetbeslut samtidigt... ;) och då handlar det knappast om skattesänkningar..
 
Skillnaden mellan oro och katastrof är stor. Det som står på spel är rasismens inflytande. Allt annat är sekundärt och mindre oroande.

Det är konstigt hur kränkt man blir för att partier står upp för vad de sagt i valrörelsen. Om inte människor i detta land förstått att motståndet mot SD är mycket större än motståndet mot S och V för C, L, Lööf o Björklund - måste man ha sovit under en sten sedan runt 15 år tillbaka.
Aha, så Stalins 60 miljoner döda får frikort?
Jaja så brukar det ju L(åta).
 
Fast kommunister verkar ju vara C o Ls nya gullungar ...

"Nu höjer KD-toppen Lars Adaktusson ett varningens finger till Annie Lööf och Jan Björklund.
Släpper de fram Stefan Löfven som statsminister bidrar de också till att Vänsterpartiet får ett rejält inflytande, slår han fast.
– Det är oroande, säger Adaktusson."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/wEzMKG/kd-varnar-c-och-l
Vad Adaktusson oroar sig för är tämligen ointressant. Själv oroar jag mig över SD svansen här o på andra forum.
 
För mig som röstade C är det underbart att se att Lööf håller sitt löfte att aldrig ge makt åt SD. Det är den absolut viktigaste frågan.

När M och KD sålt sina själar tycker jag L och C gör helt rätt som stödjer S.
Jag undrar vad som är värst, att sälja sin själ som politiker eller att sälja sin politik? Men allt detta är ju spekulationer, innan vi får se om, och för vilket pris C och L säljer sin politik till S.
 
Vad Adaktusson oroar sig för är tämligen ointressant. Själv oroar jag mig över SD svansen här o på andra forum.
Då har du ju en hel del att oroa dig för, Eftersom SD;s svans, vad det gäller migrationspolitiken numera omfattar en stor del av riksdagens partier och mandat. Vilket avspeglar sig i regeringens politik med dess anpassning till EU;s lägre nivåer av generositet ;)
 
Då har du ju en hel del att oroa dig för, Eftersom SD;s svans, vad det gäller migrationspolitiken numera omfattar en stor del av riksdagens partier och mandat. Vilket avspeglar sig i regeringens politik med dess anpassning till EU;s lägre nivåer av generositet ;)

Vilket parti har samma migrationspolitik som SD?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
28
· Visningar
1 734
Senast: fio
·
Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 094
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 378
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp