Sv: skoning?

Vad är victory skor?? Förmodligen vi har inga regler angående vilka skor vi måste ha eller inte får ha, du behöver inte ens ha skor.
 
Sv: skoning?

ok, det är aluminium skor som vi använder på galoppörerna. Om man har sk "outerrim" får man ett mkt bra grepp men en betydligt lägre skaderisk är med broddade skor.
Ska försöka rida några debutant med min häst i år och han kan inte ha tunga "ridhästskor" för då kommer hovsprickorna som ett brev på posten, då kan ju victory vara ett alternativ även om dom kostar skjortan.
 
Sv: skoning?

Ja det får man , Paula Törnqvist skodde om till aluminium skor inför sina tävlingar på Monaghan för att han var såpass tung att hon ville spara på varenda gram hon kunde.
 
Sv: skoning?

tack! En sak mindre att plugga in frår tr! Skälet till att jag frågade var att endast vissa sorters victory får användas i hinderlöpningar, tänkte att det kanske var nått liknande i fälttävlan!
 
Sv: skoning?

Nä vi rider ju på optimaltid, inte först i mål :p
 
Sv: skoning?

Hmmm, kan du tala om det för min häst också? =)
Nejdå, han sköter sig jättefint men tycker att det är så otroligt roligt att hoppa att det kanske går lite väl fort ibland! Han har ju tävlat i toppskiktet av stayer eliten och kan springa hur fort som helst hur långt som helst utan att bli trött! Energin tar ju lixom aldrig slut, jag blir trött långt innan han blir det! Phu, dags att börja jogga tror jag...
 
Sv: skoning?

hihi! ja, det tror jag absolut att jag måste fast det borde ju inte ta så jättelång tid att få tillräcklig kondis för en debutant. Har ju för sjutton ridit häcklöpningar på 3,5 km med jockey läder för inte så jättelänge sedan.......
 
Sv: skoning?

att jag numera bara rider en häst om dagen istället för 5-6 st och kilona har "smugit" sig på med oroväckande fart! blää.......
Sen blir jag inte trött av själva galopperandet, det är att bromsa hela tiden som tar på krafterna!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter ”Hur går det med din fälttävlan?” sa Allan när han fick syn på mig. ”När får jag se dig rida på Segersjö?” ”Det går bra”, skrattade jag...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Många ryttare tycker att det är svårt att hoppa en trippelbarr, som är ett längdhinder. Men ska du tävla fälttävlan är det lika bra att...
Svar
0
· Visningar
166
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Denna övning syftar till att stärka upp hästens yttre bakben så den enklare får med sig sin yttersida. Anne Persson, B-tränaren i...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Gunnar
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva era tips på hur man hanterar sin nervositet när det kommer till tävling. Jag tävlar både hoppning, dressyr &...
Svar
11
· Visningar
1 336
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp