Skor i stallet på vintern

Jag gillar Tretorn. Har ett par med korta neopren skaft som jag har till allt i stallet. Dom har ett par som heter Husa hybrid som ser ut som bra stallstövlar
 
Inte vad du är ute efter tror jag men jag har dessa, fick dem i julklapp av sambon. Supervarma, inte alls tunga eller klumpiga utan väldigt mjuka och smidiga i gummit. Jag fryser sinnessjukt mycket om fötterna men dessa står pall. Får en del bös i skaften men det står jag ut med, brukar tömma dem i boxen innan jag åker hem.

Visa bifogad fil 110488
Några tidigare år har jag haft de här, nu i år köpte jag den billigare varianten (i mitt fall går stövlarna till slut sönder ca en decimeter upp på baksidan, ungefär där vinkeln blir om jag vinklar benet). Sååå bra för mig! I och med att jag har hästarna och stallet (och hönsen och hundarna och allt annat) hemma behöver jag stövlar som är så snabba och enkla att ta på och av som möjligt, så att det går smidigt att gå ut och in en massa. De är väldigt varma, helt vattentäta, tillräckligt högt skaft för att kunna gå i oskottad snö (det brukar inte bli mer här än stövlarna är höga) och tillräckligt bekväma för att gå i någon timme - jag har även haft dem för att t.ex. spårträna med hunden i skogen vintertid.
Det faller in lite hö, men det gör det i alla skor för mig, så det är bara att jag får komma ihåg att tömma dem.
 
Väcker den här tråden till liv igen; även om kylan kanske gett sig här lär det ju vara lerigt ett bra tag. Nu har mina Muck Boots Pacy verkligen gett upp, hade tänkt laga med neoprenlim men nu är de trasiga på insidan av hälen också och skaver där.

Finns det nån trevlig stövel som är varm, går att vandra ut i en lerig hage med och även rida med utan att det blir för klumpigt? Alternativt, en bra stallstövel som uppfyller krav 1 & 2 och en bra ridstövel som uppfyller krav 1 & 3?
 
Jag har Equipages Dubarrykopia och tycker de är dom bästa vinterstövlar jag haft! Fryser ingenting och har bara tunna strumpor hela vintern. Tål vatten och snö alldeles utmärkt. Sluter om benet tillräckligt för att inget bös ska åka in. Hade Hööks variant tidigare och den första modellen höll flera år, andra bara en säsong. Mina equipage gjorde tredje vintern nu.
 
Jag har Equipages Dubarrykopia och tycker de är dom bästa vinterstövlar jag haft! Fryser ingenting och har bara tunna strumpor hela vintern. Tål vatten och snö alldeles utmärkt. Sluter om benet tillräckligt för att inget bös ska åka in. Hade Hööks variant tidigare och den första modellen höll flera år, andra bara en säsong. Mina equipage gjorde tredje vintern nu.

Eftersom du skriver Dubarrykopia antar jag att det inte är den som heter Paddock och kostar 399?
 
Eftersom du skriver Dubarrykopia antar jag att det inte är den som heter Paddock och kostar 399?
Nej de är dessvärre rätt mycket dyrare, men håller väldigt mycket bättre och är verkligen perfekta att rida ut i. Hittar dessvärre inte Equipages modell och Hööks har inte heller kvar. De har bara Ariats Langford, som jag vet flera som är jättenöjd med! Men dyra.
Screenshot_20230316_232331_Samsung Internet.jpg
 
Nej de är dessvärre rätt mycket dyrare, men håller väldigt mycket bättre och är verkligen perfekta att rida ut i. Hittar dessvärre inte Equipages modell och Hööks har inte heller kvar. De har bara Ariats Langford, som jag vet flera som är jättenöjd med! Men dyra.

Tack. :) Hittar jag ett par som funkar både avsuttet och att rida i kan jag absolut tänka mig den prisklassen, så kanske ingen dum idé att prova dessa.
 
Tack. :) Hittar jag ett par som funkar både avsuttet och att rida i kan jag absolut tänka mig den prisklassen, så kanske ingen dum idé att prova dessa.
Jag har dessa stövlar (eller en liknande modell) och är väldigt nöjd! Vattentäta, någorlunda varma (utan att bli klumpiga) och går utmärkt att rida i :)
 
Tror inte Equipage säljer de stövlarna längre. Kan finnas på enstaka sidor. De heter Coleen 😊

Jag har också ett par men använder dem aldrig längre, borde sälja..

Ah, hittade gamla länkar, men verkar vara borta från de flesta ställen. Synd. :) Får prova Ariats Langford. Har kikat på Mountain Horse också, de har någon ny som heter Arctica och så deras Dubarrykopia, Snowy River. Fast den är dyrare än Ariats, och det vete katten om kvalitén meriterar. Mer ridanpassad ser den möjligen ut att vara.
 
Ah, hittade gamla länkar, men verkar vara borta från de flesta ställen. Synd. :) Får prova Ariats Langford. Har kikat på Mountain Horse också, de har någon ny som heter Arctica och så deras Dubarrykopia, Snowy River. Fast den är dyrare än Ariats, och det vete katten om kvalitén meriterar. Mer ridanpassad ser den möjligen ut att vara.
En kompis till mig har Snowy River och ääälskar dom. Men jag tycker dom är lite väl dyra🙈.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 440
Senast: Buongusto
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
21 100
Senast: Lobelia
·
Hästvård Såhär ligger det till. Vi har en liten shettis av okänd härstamning. Hon har varit hos mina svärföräldrar i 7år och enligt uppgift...
2
Svar
21
· Visningar
2 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp