Skor till shettis...

Inelin

Trådstartare
Jag måste sko min shettis för första gången i vår då vi ska tävla maratonkörning. Jag köpte idag på prov de minsta skorna på Granngården. När jag lägger skon under hoven är den precis lagom lång, men hovarna är lite smala. Skon går vid sidorna utanför hoven med en eller två millimeter. Vad tror ni? Funkar detta eller behöver jag specialbeställa? Ponnyn går brett fram. /Undrar Inelin

Sv: Skor till shettis...

Det funkar nog. Skorna ska ju sticka ut lite baktill, och det kommer de att göra när hovis bankar ihop dem för att de ska bli tillräckligt smala.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 416
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 604
Senast: Buongusto
·
Hästvård Och samtidigt motioneras? Vad anser ni? Jag vet att man kan ha easyboot vid ridning. Hovar i stil med spricker vid sömmen och det går... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 078
Senast: Dorinda
·
Kläder & Bli fin Jag har precis köpt ett par nya skor (tyg, med gummisula) och de knarrar när jag går! Eller ja, en av dem gör … Jag har bara provgått...
Svar
7
· Visningar
4 462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka