Skrapskydd

Buzzter

Trådstartare
Jag har ingen broddmatta i min transport, min nya häst blir lätt otålig och står och skrapar innan urlastning/efter ilastning och eftersom jag kör en del med brodd är jag orolig att mattan ska förstöras. Jag tror att han kommer skrapa mindre och mindre ju mer van han blir att åka men funderar på lösningar, jag kollade med min Fautrasleverantör och deras broddmattor är rätt dyra, finns det andra alternativ?
 
Jag har ingen broddmatta i min transport, min nya häst blir lätt otålig och står och skrapar innan urlastning/efter ilastning och eftersom jag kör en del med brodd är jag orolig att mattan ska förstöras. Jag tror att han kommer skrapa mindre och mindre ju mer van han blir att åka men funderar på lösningar, jag kollade med min Fautrasleverantör och deras broddmattor är rätt dyra, finns det andra alternativ?
Vad menar du med rätt dyrt? Frågan går inte att besvara utan att få iallafall ett hum om vad du anser vara dyrt.
För övrigt så sliter ju broddarna på golvet vintertid även utan att hästen skrapar.
 
Transportband, som bytts ut? Kanske skroten har något lämpligt?
Jag har precis samma problem och lade ut en fråga på Facebook.
 

Liknande trådar

Träning Bakgrundsinfo: Hästen är till salu och blir inriden nu. 6 år. Hästen står på ridskola. Jag har ett stort intresse för denna häst som är...
Svar
9
· Visningar
1 428
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 448
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 704
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 210
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp