SKRIKANDE oljud, bil

Nira Dynamics, TPI heter produkten. Utvecklad i Linköping.
Hittade företaget, och grova beskrivningar. Litet fascinerad av hur det går att vaska fram användbara data ur så låg pulsfrekvens som från en typisk ABS-sensor, och robust mot ojämna vägbanor. :bow:
(Sen tänkte jag vidare och såg att Nira också gjort det - med TWI. :p )
 
Den har kört 10( + -)
Jag har inte tvättat bilen sedan innan vintern så det kan nog vara en stor bidragande faktor. Varför jag inte gjort det är för att jag dels inte prioriterade bilens yta och dels pga att det är så jäkla lerigt och skitigt när man kör upp mot gården att jag helt enkelt trott att det var onödigt.
Verkstaden sa att det är viktigt att tvätta bort salt och nästan viktigare att tvätta bilen oftare på vintern än på sommaren.
Jag ska ställa in den på service om vid nästa månadslön så dom kan kolla oljan för den kanske behöver bytas.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
3 832
Senast: Vallmo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 803
Senast: Luff
·
Övr. Hund Jag blir galen. Vet inte vad jag ska ta mig till. Känns som jag har testat allt. Min dalmatiner gnäller/piper/ylar/skriker i bilen. Den...
2
Svar
29
· Visningar
11 680
Senast: Migo
·
Relationer Ja, min sambo är en ganska hetsig bilförare som väldigt ofta kör för fort och beter sig (idiotiskt) i trafiken. Han ÄR bra på att köra...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 219
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp