Skriva från mobilen

Kanske det är något problem med den senaste mobilversionen av chrome tillsammans med den avancerade editorn som används av forumet. När det nya forumet kommer är det en ny editor, men om det är ett problem med mobil-chrome kanske man kan hoppas de löser det innan.
Samtidigt verkar det konstigt att vissa inte verkar ha problem. Mycket mysko detta.
Om det blir för jobbigt kan ni prova att klicka på knappen "Använd BB-kod editorn" i slutet ovanför editorn. Det är samma som att bocka ur den tidigare nämnda inställningen, men den är endast temporär till skillnad från inställningen.
 
Det var det jag funderade på lite tidigare om det möjligen kunde vara kopplat just till swiftkey?
 
Skriver med vanligt tangentbord nu och minsann - Det verkar fungera utan problem!? Det fungerar dock jättebra med Swiftkey på alla andra sidor än bukefalos, konstigt nog...
 
Bockade ur den där rutan och nu kan jag också skriva normalt, det var ju väldigt skönt men jobbigt att behöva ändra... Vill ju gärna ha smileys och sånt på datorn iaf.
 
Andra med samma forumprogramvara verkar också ha liknande problem, tydligen också siter som använder Disqus.
Har alla ni med problem senaste android 8 eller nyare?

Det är bra att det verkar vara ett mer generellt problem än enbart Bukefalos, då kanske det snabbare hittas en lösning. Jag skall göra vad jag kan. Tydligen skall det fungera bättre med en annan webbläsare i mobilen ex.vis Firefox. Ev. kan det vara problem med andra tangentbord-appar än swiftkey.
 
Jag har på annat håll fått bekräftat att det kan hända både i android 7 och 8. Likaså som sagts tidigare drabbar det både Bboard och swiftkey.
Buggen är rapporterad till google då det endast verkar påverka nyare versioner av chrome och enbart om editorn implementeras som en iframe. Vilket är fallet med denna version av forumprogramvaran.

Som sagts tidigare kan en nödlösning vara att använda en annan webbläsare eller att använda BB-kod editorn.

Jag återkommer om det framkommer några andra lösningar. Det finns en lösning till och det är att jag genomför den stora uppdateringen till version 2 av forumprogramvaran. Det är dock något jag inte vill stressa fram då det kan ställa till mer än det hjälper. Men det kanske kommer ske lite tidigare än jag hade planerat.
 

Liknande trådar

Bukefalos Det här kanske är ett tecken på att jag skriver för mycket överallt på buke, meeen... Förut om man loggade in på buke och hade massor...
2
Svar
39
· Visningar
1 935
Senast: Daff
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 259
Senast: Rie
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 846
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 228
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp