Skriva på bild

eldione

Trådstartare
Hur gör man det?
Jag vill gärna veta hur man skriver i stor text över bilden, gärna hur man skriver med näst intill genomskinli text också (så man bara ser det som ett upphöjning liksom)

Först och främst måste du ju ha ett program man kan göra det på.

Då är det väl inga problem?

Välj Textverktyget (en ruta med ett T i verktygsrutan)
Klicka med textmarkören på bilden
Skriv, välj teckensnitt, färg, antialiasing etc i menyraden som öppnas där uppe.

För att göra texten genomskinlig väljer du textlagret (du bör ha ett bakgrundslager med bilden och ett textlager i "layer" rutan.) Sedan minskar du dess "opacity".

text.jpg

Jo, det var ett jättestort problem fram tills du berättade hur man skulle göra :D
Tack så jättemycket :bow:

Liknande trådar

Samhälle Syftet med den här tråden är att posta roliga bilder relaterade till Donald Trumps andra presidentskap. Syftet är inte att posta en... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 124
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
303
Senast: Tilly_85
·
Samhälle Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka och känna, men spontant känner jag mig allt lite rånad, men kanske borde jag känna mig stolt... 2
Svar
36
· Visningar
3 370
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka