Bukefalos 28 år!

Skriva vilka bloggar man har?

Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Men de kanske inte vill att du ska läsa eftersom de inte länkar - annars be dom göra det.
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Jag jämförde inte Buke med en diktatur, jag tog ett exempel på ifrågasättande. Jag har dessutom aldrig nämnt att jag inte skulle acceptera reglerna eller inte följa dem, vad får du det ifrån? Det enda jag skrev var att det var bra att ifrågasätta, om inte för att få ändring så åtminstone lite klarhet.

Helt ärligt, hur läser du egentligen? :p
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

I inlägg #5 frågar du varför man ska behöva acceptera att det är som det är. Jag skrev aldrig att du inte accepterar eller följer de regler som finns, bara kommenterade ditt svar till någon annan.
I inlägg #12 skriver du att det är diktatoraktigt att man skulle behöva finna sig i de regler som finns för att i nästa mening ta upp diktaturer. Men visst, ingen jämförelse mellan buke-diktatur, men att ens ta upp nödvändigheten av ifrågasättanden i de olika fallen känns väldigt långsökt. Ja, människor som tvingas leva under sådana förhållanden bör nog ifrågasätta det, men det är fortfarande extremt frivilligt att gå med i ett internetforum där det inte är någon hemlighet att ägaren till forumet bestämmer reglerna. Därmed inte sagt att man inte kan/ska ifrågasätta saker man inte tycker är rätt.


Jotack, jag läser ganska bra, normalt från vänster till höger. Har alltid varit bra på lästester och fått bra/full poäng på läsförståelse (t ex nationella prov och HP). Hur läser du själv?
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Därmed inte sagt att man inte kan/ska ifrågasätta saker man inte tycker är rätt.

*raderat*

Så vart vill du komma? Jag vet vad jag har skrivit. Svaret till liten_virrig där jag skrev att det lät lite diktator-aktigt var menat mot just att man "ska finna sig i det", inte mot att det finns regler som ska följas.

Du skrev att om man inte kunde finna sig i reglerna var det bara att låta bli att vara här. Lite överdrivet tycker jag, eftersom det enda jag gjorde var ifrågasätta. För mig låter det som om du helt enkelt fått för dig att jag inte skulle acceptera reglerna. Självklart vet jag väl att Buke är frivilligt, jag ser inte vad det har med saken att göra när allt jag gjorde var att ifrågasätta?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

kl
Jag tycker också det är vädigt konstigt. Jag tänkte inte ens på att det inte var tillåtet och lade vid ett tillfälle in en länk till min blogg. Den försvann, så jag fattade det efteråt.

Mycket av det jag skriver om eller diskuterar här på Buke t.ex. när gäller hästhantering eller inridning m.m. Det har jag redan skrivit om i min blogg och skulle ibland vilja hänvisa till den när det gäller lite längre utlägg. Dessutom är det kul att kolla in andras som sagt.

Många av bloggarna har varken reklam eller kan man tjäna pengar på, så själva anledningen till regeln är ganska oklar. Regler är till för att följas, men de flesta av oss har nog även fått lära oss att kritiskt granska vår omvärld. Hade det inte funnits ifrågasättande individer så hade vi fortfarande levt i grottor. Som tur är så är ju inte Buke direkt samhällsdanande, så det är nog ingen fara;)
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

*Knapplån*

Okey, nu ska jag ge ett scenario som kanske är enklare att förstå...

Jag går till Mc Donald's fullpackad med broschyrer och annat material för Burger King, beställer in ett Happy Meal under tiden som jag högt och tydligt deklamerar ut vilken bra och god hamburgerrestaurang Burger King är och delar ut gratis presentcheckar till olika meal på Burger King.

Skulle det vara OK?

Det är ju precis så som ni gör. Bukefalos har en egen blogg, där alla bukes medlemmar kan blogga. Jag har bloggar på fyra fem olika sidor runt om på internet. Jag skriver bloggen på en sida och kopierar sen och klistrar in i de andra bloggarna. Men jag länkar INTE till någon av dessa bloggar. Utan vill någon bukefalist läsa min blogg, hänvisar jag till min blogg HÄR på bukefalos och visar inte iväg dem till andra konkurrerande sidor oavsett om de sidorna har reklam eller ej.

Mvh

IngelaH
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Ok, jag hänger med.

Men det är ok att skriva: "Min mammas kompis gör helt sjuk vackra smycken för hästfolk
www.adressen är borttagen.se"


sådär alltså, vilket en användare gjort?


Sen är ju faktiskt grejen att man får skriva ut sin blogg i profilen, det är väl det som gör det hela svårt att förstå och konstigt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Ok, jag hänger med.

Men det är ok att skriva: "Min mammas kompis gör helt sjuk vackra smycken för hästfolk
www.lucofsweden.se"


sådär alltså, vilket en användare gjort?

Nej, det är INTE OK och det inlägget kommer ryka direkt, när du har uppmärksammat moderatorn på det inlägget genom att använda den här lilla finurliga skylten ->
report.gif
i det aktuella inlägget. :bow:


Sen är ju faktiskt grejen att man får skriva ut sin blogg i profilen, det är väl det som gör det hela svårt att förstå och konstigt.

Det tycker då inte jag är konstigare än att man får skriva ut sin egen hemsidesadress i profilen. Alla är inte så datornördiga att de har egen hemsida, utan då kan de ju lämligen länka till sin blogg där. Eftersom bloggsidorna oftast har lite "hemsidesstuk".

Men jag kanske missförstår.

Mvh

IngelaH
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Nejdå, du förstod mig och tack för svaret :).

Då var jag inte helt ute och cyklade då, ska genast skvallra :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp