Tender

Trådstartare
glad i hågen skulle jag koppla in min skrivare till datorn, MEN jag stötte på ett smärre problem, min dator har inte "skrivaruttaget" som mina gamla datorer har haft (som givetvis är sönder), trots att den är ca 2år gammal, Windows XP givetvis en DELL :mad:
går det att köpa ett externt uttag? för på de andra datorerna jag haft har det suttit på moderkortet.....

ska jag tillägga att skrivaren FÖLJDE MED när jag köpte datorn, men inte packat upp den förrän nu :mad:

Sv: skrivare

Det ligger inte med någon adapter av något slag då? Alltså en kontakt som passar skrivarens uttag och blir en annan sorts uttag i andra änden?

Och du har kollat så att skrivaren verkligen ska kopplas in i sådant uttag? Mig veterligen har skrivare med parallellport inte tillverkats på ett antal år. Däremot brukar usb-kabel till skrivaren inte ingå, utan det får man köpa separat.

det är en parralellport... skrivaren följde med gratis, kanske av någon anledning... hrrm...

Liknande trådar

IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 759
Senast: Araminta
·
IT & mobiler Behöver skapa ett nätverk i hemmet för att kunna använda skrivaren till båda datorerna trots att de står på olika våningar. Så här ser...
Svar
5
· Visningar
1 118
Senast: Mysaan
·
S
IT & mobiler Jag har en bärbar dator. När jag skriver dokument använder jag programmet Works (det följde med datorn - har inte installerat Word då...
Svar
6
· Visningar
1 152
Senast: Skuggabaldur
·
C
IT & mobiler Vi brukar normalt använda Pinnacle Studio 8 för att göra egna videos, i mpeg-format. Slutresultatet blir bra, men Pinnacle är så ruskigt...
Svar
1
· Visningar
977
Senast: pinkyman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈