Skrivaren funkar inte

J

Jena

Jag får inte igång skrivaren. Jag har satt i nya färgpatroner och det är papper i, men ändå påstår datorn att det är slut... Nån som har några förslag?? :confused:
 
Skitiga skrivarhuvuden? Rengör - går att göra via skrivarprogrammet.

(är det en Canon så skriker jag!)
 
det är en epson. ska försöka funkar den inte snart så skriker jag... :crazy:
 
det är en epson. ska försöka funkar den inte snart så skriker jag... :crazy:

I "Den här datorn" bör det finnas en mapp som heter "Skrivare". Leta upp din printer där, och dubbelklicka - där bör finnan någon flik eller knapp för att rensa... :)
 
Jag hade samma problem med min Epson. Antingen måste du rengöra skrivarhuvudena eller så har du glömt att hålla ner "bläck"-knappen en längre tid, den fyller nämligen på bläcket till skrivarhuvudena (?). Denna knapp sitter på ovansidan, iallafall på min C42UX.
 
Nu har jag gjort detta och skrivaren har ändå inte tänkt att samarbeta. det är en epson Stylus color 400, tror jag det är det som står på den iallafall. När jag trycker på skriv ut så kommer det upp en ruta som markerar att både pappret och färgen är slut.
 
Säker på att patronerna är rätt insatta?

Jag rotade fram min manual, där står det att man måste trycka in den sk. "bläckknappen" under en längre tid tills maskinen börjar låta, då fyller den skrivarhuvudena med bläck.

Kolla också på Epsons hemsida, har för mig att de har en "technincal support"/"trouble shooting" där man kan få svar på de vanligare problemen.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag och sambon vill skriva testamente för att "reda ut" ett par saker. Men vi har ju absolut inte råd att ta hjälp av någon att skriva...
2
Svar
25
· Visningar
911
Senast: starcraft
·
Juridik & Ekonomi Scannade papper KU25 jag fick från Wolksvagen för mitt billån. Försöker lägga in den i deklarationen, men får felmeddelande "Kontrollera...
Svar
7
· Visningar
356
IT & mobiler Hjälp! Vad fasen sker? Jag uppdaterade min Microsoft Surface, som datorn bad om. Nu går det inte att starta skiten. Jag får bara upp en...
Svar
18
· Visningar
668
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har problem. Det finns fyra saker jag avskyr när det gäller dasspapper 1. Papper som slutar existera när det blir blött så man...
2
Svar
34
· Visningar
1 705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp