Skrivarfärg

Tibialis

Trådstartare
Måste köpa ny toner till min brother dcp 9020 cdw laserskrivare men var 17 ska man handla? Var brukar ni köpa skrivarfärg/toner? Priserna skiljer en hel del och hur ska man veta vilka sidor som är seriösa? :confused:
 
Jag köper endast tillverkarens originaltoner, vissa märken säljer toner i återbrukade tonerkassetter, som då blir lite billigare än nytillverkade kassetter. Men man får garanti på funktionen, åtminstone från "min" tillverkare.

Under en period för några år sedan, så köpte jag "piratkassetter", no-name-brand, från "billigaste på nätet just nu", men det tog en ända med förskräckelse, när först den svarta, och sedan den röda kassetten började läcka.

Det blev besvärligt att rengöra skrivaren efter det, även andra delar än tonern behövde bytas ut. Skrivaren återhämtade sig egentligen aldrig fullständigt, pappret (bakgrunden, det som ska vara vitt) blev lite rosatonat, och färgerna något förvrängda.

Även vissa funktioner, blev lite knäppa efter de havererade kassetterna: bl.a. trodde den att den hade papperstrassel, som inte var något trassel.

Skrivaren är numera utbytt till en ny med ännu fler roliga funktioner. Den får ingen pirattoner någonsin.

Det finns en stor aktör på nätet, I**cl*b, som säljer äkta original toner till nästan alla skrivare som det finns toner till. De har kanske inte det absolut billigaste priset, men snabba leveranser och vettig kundservice.

Om det är en skrivare som är köpt på t.ex. Elgiganten, och den har garanti, så kan det vara en god idé att köpa toner där garantin finns.
 
Måste köpa ny toner till min brother dcp 9020 cdw laserskrivare men var 17 ska man handla? Var brukar ni köpa skrivarfärg/toner? Priserna skiljer en hel del och hur ska man veta vilka sidor som är seriösa? :confused:
Jag har köpt från flera olika internetbutiker som säljer bläck, och alla har fungerat bra. Däremot håller jag mig till märkets egna bläck, efter att jag testat märkeslösa och behövde krångla varje utskrift med att säga till skrivaren att det faktiskt fanns bläck (den märkeslösa gjorde att datorn inte längre kunde märka av bläcket)
 
Har alltid haft laserskrivare (slagits alldeles för mycket med bläckdito på jobb :meh: )

Köper sedan många år på Inkclub. De har stort sortiment där jag hittar rätt till just min.
Har köpt både original och pirat. Original är överlägset bäst men ibland har ekonomin fått styra. Blir nästan alltid besviken av pirattoner.
 
Köpt återbrukad på inkclub en gång men min skrivare totalvägrade. Sedan dess enbart Kjell&co.
 

Liknande trådar

Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
367
Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
536
Senast: Murray
·
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
831
Senast: mysboll
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp