Skrock om kön

Jag blir så himla provocerad av sånt här, eller snarare av folk som säger sig absolut veta vad det är för kön baserar på magform/halsbränna/viktuppgång/färgen på trosorna vid befruktning eller vad det nu kan vara för trams.

Det fanns folk omkring mig som bestämt hävdade att det var si eller så och friskt diskuterade mig och min kropp eller mina symptom som om det var något experiment, och sen när ongen tittar ut så sitter de där och halvskriker "jamen jag sa ju deeeeet!!! Såg man DIREKT på din mage :idea:". Poängen är ju bara den att det inte är så svårt att gissa när det bara finns två alternativ och det således är 50% chans att man gissar rätt.

Jag vill se den vetenskapliga studien som bevisar att en dotter snor ens "skönhet" i magen. (Kan inte killar vara skönheter eller de föds alltid som troll?)

Haha jag skrev ju skrock/myt just för att jag anser att det är just det ;) för mig med tråden var det mest en rolig grej :)
 
Jag blir så himla provocerad av sånt här, eller snarare av folk som säger sig absolut veta vad det är för kön baserar på magform/halsbränna/viktuppgång/färgen på trosorna vid befruktning eller vad det nu kan vara för trams.

Det fanns folk omkring mig som bestämt hävdade att det var si eller så och friskt diskuterade mig och min kropp eller mina symptom som om det var något experiment, och sen när ongen tittar ut så sitter de där och halvskriker "jamen jag sa ju deeeeet!!! Såg man DIREKT på din mage :idea:". Poängen är ju bara den att det inte är så svårt att gissa när det bara finns två alternativ och det således är 50% chans att man gissar rätt.

Jag vill se den vetenskapliga studien som bevisar att en dotter snor ens "skönhet" i magen. (Kan inte killar vara skönheter eller de föds alltid som troll?)

Ja andra ska ge fanken i att diskutera en som nån sorts cirkusapa. Men för sej själv är det rätt kul att ha gissningslekar.
 
Jag tror inte på alla dessa myter och skrönor men tycker ändå det är roligt att läsa och gissa :)

Har heller inte ont av att andra gissar men visst kan man väl känna ibland att vissa kommentarer kan man väl hålla inom sig. Som tex: bär du ett barn på ryggen också eller?

Jo jag vet att jag lagt på mig typ all vikt på höfterna/ kärlekshandtagen tack så mycket för att du känner att du måste säga det till mig :banghead:
 
En kompis har en tjej och en kille. Hon mådde fruktansvärt illa med bägge. Pulsen var lägre på tjejen än killen, så då sa hennes kollegor (äldre tanter :p) att hon väntade kille. Men det var då hon väntade tjej.

Min svärmor frågade mig om jag mådde illa, när jag sa nej sa hon bestämt att då är det en pojke. Bara det att vid det läget hade embryot redan dött visade det sig sen :meh:

Min mamma har mig och min bror. Hon hade inga symtom på graviditet förutom utebliven mens och växande mage. Så jag ger inte mycket för sånt där skrock.
 
På mina stämde "skönheten" och hjärtljuden var tvärtom.

Den roligaste jag hört (kommer dock inte ihåg vilken som var vilken) var huruvida pappan gått upp i vikt eller inte.
 

Liknande trådar

Avel Ni som använt er av de har det stämt? Använder finally foal o tycker det stämt bra tidigare, men hur snabbt kan de slå över om den är...
Svar
3
· Visningar
343
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Alltså vad har vi egentligen begreppet "juridiskt kön" till? Det finns väl ingenting juridiskt som idag är knutet till just könet...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
8 188
Senast: Badger
·
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
709
Senast: Malin_L
·
Småbarn Barnet behöver nya strumpor! Jag letar efter ullstrumpor med halkskydd. I storlek 27. De ens jag hittar är polarn och pyret, finns det...
Svar
10
· Visningar
910
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp