Skulle behöva ledigt efter den här helgen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jösses vad trött jag är, nästan skönt komma till jobbet och vila upp sig lite

Det var klubbdressyr i helgen, 34 starter :eek:
En domare som inte var den snabbaste gjorde att det drog ut på tiden lite.
Sen att de små ridskoleponnierna inte direkt springer runt banan blir ju inte bättre *fniss*

Allt gick trots det väldigt väldigt smidigt, var lite nervös då vi inte hade någon instruktör på plats (90 % är ridskolebarn som tävlar)
Men alla skötte sig exemplariskt, inga galna sken-galopper på framridningen.
Domaren var (trots sin seghet) på väldigt bra humör och vågade använda hela poängskalan. Jag fick springa och hämta mer Clearround-rosetter då det var fler än jag räknat med som red över 60% :bump:

Så var det då dotterns tur debutera i LA, jösses vad nervös jag var. Tydligen hon också även om det släppte när hon kom upp i sadeln.

Det såg jättebra ut, och den enda riktiga missen var sista galoppfattningen då Mistel inte riktigt var med på att det kom en galoppfattning till.
Tyvärr kajkade kameran ut och jag fick bara med halva ritten. Granntjejen har lite mer film så vi får försöka klippa ihop något sen.
Iallafall blev det 57% och en blågul rosett för ritten vilken hon var nöjd över.
Det är ändå en 21 årig ridskolehäst som hon ridit totalt fem gånger nu inkl tre tävlingstarter.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag åkte till privatlektionsstället vid världens ände igen med ett par vänner, och var helt inställd på att sitta på dressyrbjässen. Men...
Svar
0
· Visningar
684
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Fullspäckat schema och så UVI på det, kanske inte så underligt jag vaknade med migrän i morse :yuck: Lördagen så öppnade jag fiket...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En sån där helg där man känner, shit jag behöver två lediga dagar O_o Tävlingar både lördag och söndag för dottern Lördag Pay&Jump 50...
Svar
0
· Visningar
186
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Började med att sitta och skitsnacka i fiket, vilket gjorde att jag inte riktigt hann det jag tänkt mig. Men sånt är viktigt också...
Svar
0
· Visningar
458
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Svensk politik nr 3
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Kattsnack 10
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp