Skulle det kunna gå?

Sv: Skulle det kunna gå?

Om det hade varit så att valpar anpassar sig i tikens livmoder skulle det ju inte finnas hundraser som har bekymmer med valpning antar jag. Ta bara den engelska bulldoggen som inte kan föda fram sina valpar på naturligt sätt utan måste förlösas med kejsarsnitt. :(

Fast det är ju en ganska stor skillnad på att få kejsarsnitta och att tiken exploderar... :)

vad jag vet så var det inte jag som sa nåt om att explodera. ;) det låter ju faktiskt väldigt konstigt, däremot att det skulle kunna bli bekymmer, om en T.ex GDhanne parar sig med en taxtik, skulle jag kunna tänka mig.

Men jag har ingen kunskap alls, jag tror jag överlåter det till de mer kunniga personerna. Annars blir man snabbt påhoppad här inne har jag märkt. :p

Annars blir man snabbt påhoppad här inne har jag märkt. :p

"Påhoppad" här brukar man bli först då man trots bristande kunskap uttrycker sig som att det man skriver är sanning/fakta ;)

Tex kan man lätt ändra sitt påstående till en fråga, så slipper man bli "påhoppad" och rättad. Så istället för att skriva "Om det hade varit så att valpar anpassar sig i tikens livmoder skulle det ju inte finnas hundraser som har bekymmer med valpning antar jag. Ta bara den engelska bulldoggen som inte kan föda fram sina valpar på naturligt sätt utan måste förlösas med kejsarsnitt." skulle man ha kunnat skriva "Om valparna anpassar sig i tikens livmoder borde det väl inte finnas raser som har problem med valpningen? Jag har tex hört att engelsk bulldog inte kan föda fram valparna naturligt utan måste förlösas med kejsarsnitt. Stämmer det?"

Tyvärr är det lätt att missuppfatta saker på nätet. Många verkar nog sura trots att de inte är det när de "hoppar på" någon. Många verkar nog mer säkra på vad de skriver än de är när de yttrar något som får en person att "hoppa på" någon annan. Försöker man vara övertydlig och hålla vänlig ton slipper man många sådana problem har jag märkt :laugh:

Vad pedagogisk du var!
Mycket klargörande exempel på hur man kan utrycka sig.

Vad gäller den dokumentären som FannyoArre refererar till så var det förmodligen BBCs "Ett renrasigt helvete" som var extremt vinklad o beskrev utställningsavel i GB.

KL

Hittade Kines/Amstaff :eek: på Blocket för ett år sedan, kanske. Stod inte vilken ras som var mamma/pappa, men föreställ er synen av nakna Amstaffar, få hundar är riktigt fula, men dessa stackare måste kvalificera sig dit :crazy:

Jag såg också den och jag kan bara hålla med. Valparna såg demodex drabbade ut... twi

jag trodde inte att det var livmodern som var för liten hos bulldogg, utan att det var en trång födelsekanal kombinerat med valparnas jättestora huvuden.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 166
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten... 2 3
Svar
52
· Visningar
7 517
Senast: AnneB
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 338
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 640
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈