Skulle ni åka med på kick-offen?

Sv: Skulle ni åka med på kick-offen?

Jobbar själv i en mansdominerad miljö, men ingen skulle tvingas att dela rum med en kollega av motsatt kön.

Jag tycker du ska säga till chefen att du som tjej inte vill dela rum med en manlig kollega, och om det inte går att fixa så vill inte du åka med.
Han har antagligen inte tänkt till ordentligt utan du är ju "en av grabbarna" i hans ögon.
Stå på dig!

Jag håller med kjerulfia, säg att du vill ha ett eget rum. Jag kommer nog att göra det även om jag får sova med kvinnliga kollegor i fortsättningen. För jag råkade ut för kollegor som var aspackade (kvinnor) som blev riktigt obehagliga (inget sexuellt) men ändå riktigt jobbigt.
 
Sv: Skulle ni åka med på kick-offen?

Det är inte du som omogen och oerfaren, utan hen som skrev kommentaren. Och därigenom bevisar hur omogen och oerfaren hen är.

Word!

Hur erfaren man än är blir man ju lite paff om en tidigare vettig kollega lägger sig på ens säng (då kanske man säger typ "eh, hej" och börjar sätta sig upp) och sen börjar kollegan ta på en (då är ju en naturlig reaktion att säga åt hen att sluta, vilket ts gjorde).

Vem är så "erfaren och mogen" att dom ger folk en smocka såfort dom sätter sig bredvid en?
 
Senast ändrad:
Sv: Skulle ni åka med på kick-offen?

" tyder det på att TS är en väldigt omogen och oerfaren människa.
Det här skulle vara skrattretande roligt (eftersom det kommer från dig) om det inte vore för TS situation. Kan inte du gå till nån annan tråd och skriva lite upprörda inlägg om att kvinnor borde raka sig eller nåt istället? Så de seriösa trådarna där nån behöver stöd inte blir sabbade.
 
Sv: Skulle ni åka med på kick-offen?

Japp, det är liksom säkrast så. Jag brukar ha säkerhetsväst och hjälm när jag är ute och promenerar också, man vet aldrig när man råkar ut för en drive-by-shooting på den norrländska landsbygden. Man har ju erfarenhet och mognad liksom.
 
Sv: Skulle ni åka med på kick-offen?

Och gör du det inte får du skylla dig själv om du sen blir våldtagen!
 
Sv: Skulle ni åka med på kick-offen?

För att inte tala om alla kvinnor som inte har heltäckande burka på sig. Dom tigger om att bli våldtagna.
 
Sv: Skulle ni åka med på kick-offen?

True dat. Hände en bekant; träffade blivande mannen, hälsade utan att dela ut smocka. Boom, 5 år senare - våldtagen av maken. Som ett brev på posten.
 
Sv: Skulle ni åka med på kick-offen?

Det där gör mig förbannad! Ta inte mina ord och sätt in dom i en HELT ANNAN situation! :yuck::wtf:

Jag tänkte mig in i hennes situation och ligger jag i sängen (dessutom med kläder på?!) så skulle jag hinna putta bort en full kollega och undra vad fan han håller på med? Det är ju inget monster, det är en av hennes kollegor som hon dessutom verkligen tyckte om! (innan i alla fall)


Nej, jag menade om TS inte känner sig bekväm med att vara enda kvinnan på sin arbetsplats kanske hon borde byta jobb till ett där det är större fördelning mellan könen.

Så där illa som den där kollegan betede sig tror jag inte många gör. Du får ryta i lite fortare. Skulle någon försöka något sådant på mig skulle dom få reda på att dom gjorde fel extremt fort.

Dock tycker jag inte att det är okej att 11 dubbelrum har bokats det skulle jag prata med chefen om. Vet inte ens om jag skulle vilja ligga i en dubbelsäng med en annan kollega ens om det är samma kön. Dela rum ja visst, men enkelsängar tack och då ska det vara samma kön annars skulle jag kräva eget rum.

Öööööh, hej victimblaming??? :eek: skärp er ffs!

Dessutom gick ju kollegan när hon sa till att hon inte var intresserad, han våldtog henne inte.

Så du menar att det är ok att vem som helst går fram till dig och börjar ta dig mellan benen, så länge de slutar när du säger till? Du har fel, en ska veta innan en börjar antasta någon att den är med på noterna. Speciellt om den som vill inleda något är berusad.
 
Senast ändrad:
Sv: Skulle ni åka med på kick-offen?

För det första, du ska inte bry dig om de kommentarer som skuldbelägger dig för det du blev utsatt för. För det andra, det var han som gjorde fel. Det är han som är en idiot, och det spelar ingen roll om du eller han var upptagen, innan man tar på någon annan ska man veta att personen är med på det. Du bär ingen som helst skuld, och behöver inte förklara här vad som skedde.

Angående kickoffen är det något som ska vara roligt. Om du inte kommer att tycka att det är det är det ju värdelöst att följa med. Och varför ska du komma på er ursäkt, säg att du inte uppskattar att umgås i jobbsammanhang när personer är berusade och att du gärna går på kommande tillställningar om de är nyktra? Eller bara att du inte har lust? :)
 
Sv: Skulle ni åka med på kick-offen?

Jag hade inte åkt med på det där. Springa i bikini, när du känner dig obekväm med det, med alla manliga kollegor som kollar in dig. Nej, tack.
 
Sv: Skulle ni åka med på kick-offen?

kl

Vill du inte åka ska du inte åka. Däremot hade situationen som ensam tjej och bikini inte stört MIG. Men det hjälper ju inte dig ett dugg.
 
Sv: Skulle ni åka med på kick-offen?

Jag hade absolut ställt kravet på eget rum.

Sen angående att vara på ett vattenland, skulle det kunna fungera med baddräkt och någon typ av surfshorts utanpå?
Eller om du nu inte tror att det skulle bli kul alls, finns det något annat du kan göra medans de andra badar och så kan du ändå vara med på middag och övrigt som du faktiskt verkar tycka vore skoj att vara med på?

Hur är resan uppbyggd? Kanske går det att göra någon typ av kompromiss, tex om ni åker så att hela eftermiddagen ska spenderas i vattenlandet att du kommer senare och möter upp så slipper du den biten?
 
Sv: Skulle ni åka med på kick-offen?

Hur kan du fälla sådana kommentarer som du gör?! Så äckligt osympatiskt.

Till TS, behöver du en ursäkt mer än att det känns väldigt obekvämt för dig?
Det är ändå en frivillig grej att åka på så förklaring borde egentligen inte behövas.
 
Sv: Skulle ni åka med på kick-offen?

Hur långt bort kommer kick offen hållas? Du kanske kan skippa badandet, åka dit själv till middagen, äta och ha trevligt och sedan åka hem för att sova?
 
Sv: Skulle ni åka med på kick-offen?

Vad spelar det för roll om det är många eller få kollegor som gör så? Det hände TS en gång och det var alldeles för många gånger om du frågar mig.

Och TS ska inte behöva ryta, slå, vara tuff, mogna eller något annat som föreslagits i tråden. Att hon måste säga nej är sjukt nog, för TS ska inte behöva göra ett skit egentligen.

För man hoppar inte ner i någons säng på det där sättet utan en "inbjudan". Jag vill nog påstå att det faktiskt är rätt så jävla stört gjort av kollegan, som i att han måste ha allvarliga problem med att läsa av människor och situationer. Han borde göra något - som att gå i terapi så att han lär sig sociala regler innan han rent av våldtar någon.
 
Sv: Skulle ni åka med på kick-offen?

Exakt! Det är otroligt tydligt att attityden att en kvinnas kropp är allmän egendom tills att (i vissa fall trots att) hon säger något annat spelar in här.


....Och handlar det om att personer oombedda klappar på en hund är det en helt annan grej, då är det plötsligt ingen diskussion om vad som är ok och inte. Men med kvinnors kroppar är det helt ok. Så jäkla äckligt synsätt!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 731
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 388
Senast: Mois
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 387
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
761

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp