Skulle ni gå till en djurhomeopat?

Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

http://www.alternativmedicin.se/sok/Beh-054.html

"Ett ämne från växt-, djur- eller mineralriket blandas med exempelvis alkohol eller mjölksocker. Graden av utspädning anges i Europa vanligen med bokstaven D (deci = tiondels) och en siffra. Undantaget är England som använder en centiskala (C). D1 innebär utspädning till en tiondel av den ursprungliga koncentrationen. För att få D2 späds Dl ytterligare tio gånger, osv. Vid D23 har det s.k. Avogadros tal nåtts då man inte längre kan påvisa några molekyler av ursprungssubstansen i lösningen. Däremot har fysikaliska förändringar i mediet vatten upptäckts även i högre spädningar än D23."

Det där är jag mycket intresserad av att se mer om!
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

Aha, kanske TS eller någon mer insatt kan förklara utförligare då. Jag ahde gärna analyserat homeopatimediciner i skolan :D Kanske något att fundera över för examensarbetet ;)

QUOTE]

Det går inte att mäta........
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

Aha, kanske TS eller någon mer insatt kan förklara utförligare då. Jag ahde gärna analyserat homeopatimediciner i skolan :D Kanske något att fundera över för examensarbetet ;)

QUOTE]

Det går inte att mäta........

Såg du inte mitt markerade från en länk? Att det i vatten skulle ge någon form av "minne" (kallas det väl?). Hade ju vart kul att dementera om inte annat ;)
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

Om det inte var för dyrt så skulle jag inte tveka att prova, absolut. Vetenskapliga bevis eller, såna bevis har bevisats vara fel åtskilliga gånger så varför inte kombinera både och?

Som sagt, är det inte för dyrt & du anser dig ha råd, varför inte? Så länge du inte känner dig obekväm med det på nåt vis
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

nej det är ett två-årigt studie att bli djurhomeopat. människohomeopat är fem år!
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

Jag hejar på dig i att göra en studie. :bump:

Hade preparaten verkligen fungerat skulle de väl varit läkemedelsklassade?

Ex glucosamin. Om jag läst rätt på test på människa så finns VISS smärtlindring, men inte så mycket mer bevisat. Hade den utlovade förbättringen uppnåtts via flertalet test, så skulle glucosamin varit läkemedelsklassat.

Rätta mig, eller Läkartidningen, om vi har fel;)
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

Jag anser att det kan vara ett komplement till den ordinarie veterinären. Jag hade en gång en veterinär som även var homeopat, vilket jag tycker förenar "det bästa av två världar".
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

Om ni hade en djurhomeopat i närheten som inte var alltför dyr. Skulle ni gå till en sådan med erat djur? (Eller om h*n kommer till dig) Om ni visste att h*n var utbildad och att det faktiskt funkar med denna alternativbehandling.

Aldrig ! :eek:
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

Jag anser att det kan vara ett komplement till den ordinarie veterinären. Jag hade en gång en veterinär som även var homeopat, vilket jag tycker förenar "det bästa av två världar".

Det här låter som en skröna tycker jag.Eller så hade denne inga skrupler i kroppen....att outbildade personer kan gå på detta är en sak,men en någorlunda kritisk person inser snabbt att det bara är buffel och båg.

Vem kan namnge en veterinär som också är homeopat idag?För om det finns så borde det ju vara allmänt känt och inget den personen inte skulle stå för?
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

För de som inte vet så kan jag tala om att homeopaterna inte heller kan tala om vad i de "bägge immunsystemen" som de homeopatiska medlen påverkar, trots att vi idag vet en hel del om hur vårt immunsystem fungerar. Ack ja, jag lär dö innan en enda peer-reviewed vetenskaplig rapport visar på en bevisad effekt av homeopatiska tinkturer...
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

Saxat ur arcanum:
Undervisningen som pågår under tre år är en distansutbildningJO men det står inget om att det är heltidsstudier!!!!Man kan heller inte ta studeilån för denna kurs utan den bygger på att du har ett jobb och gör detta vid sidan av., där du kommer till skolan under föreläsningsperioderna och däremellan bedriver du hemstudier. Utbildningen är uppbyggd enligt följande:

• 18 föreläsnings-moduler ( 6 moduler per läsår).
Varje föreläsningsperiod är om 4 dagar, fredag-måndag.
• Självstudier. Mellan föreläsningsperioderna bedriver du hemstudier. Du har tillgång till skolans intranät, vilket innebär att du kan vara i kontakt med skolan och dina studiekamrater.
• Studiebesök. Vi besöker exempelvis tillverkare av homeopatiska läkemedel och homeopatiska sjukhus.
• Praktik under handledning. Under studietiden förbereder vi dig för Ditt kommande yrke som homeopat genom att stegvis ge dig möjlighet att arbeta med patienter tillsammans med handledare.
• Internationella seminarier. I och med vårt internationella nätverk har vi möjlighet att årligen arrangera föreläsningar med världens ledande internationella föreläsare.

Man kan ju lätt dra ut på en utbildning över flera år för att få den att låta mer seriös,MEN DET ÄR FORTFARANDE INTE HELTIDSTUDIER!
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

Ja vad ska man säga?Det finns svarta får i alla yrkeskårer....

Som många av er nog vet har Simon Singh tillsammans med professor Edzard Ernst skrivit en bok där man går igenom olika alternativmedicinska behandlingar och deras effekt. Trick or Treatment blev på svenska Salvekvick och kvacksalveri, med svenskt förord av Martin Ingvar och Mats Lekander. En bra julklapp till någon som inte läst den. Som några smakprov kan man på nätet hitta bokens inledning, samt utdrag ur kapitlen om homeopati och akupunktur.
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

Såg du inte mitt markerade från en länk? Att det i vatten skulle ge någon form av "minne" (kallas det väl?). Hade ju vart kul att dementera om inte annat ;)

Märkligt nog kommer vattnet man erbjuder som läkemedel inte ihåg alla urinblåsor det befunnit sig i, eller de kemikalier vattenmolekylerna har varit i kontakt med, eller övrigt innehåll i de avloppsrör det eventuellt har flutit i, eller den kosmiska strålning som det bombarderats av.
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

Det här låter som en skröna tycker jag.Eller så hade denne inga skrupler i kroppen....att outbildade personer kan gå på detta är en sak,men en någorlunda kritisk person inser snabbt att det bara är buffel och båg.

Vem kan namnge en veterinär som också är homeopat idag?För om det finns så borde det ju vara allmänt känt och inget den personen inte skulle stå för?
Are och Annika Thoresen är båda veterinärer och homeopater samt akupunktörer. dom driver även en skola. utomlands är det mkt vanligt att veterinärer använder homeopati i sin praksis. arnica och hypericum ges rutinmässigt vid alla operationer på många kliniker i tyskland.

och du. det publicerades för några dagar sen en undersökning om alternativmedicin i en tidning. gissa vem som var klart överrepresenterade bland pasienterna?? just det, personer med hög utbildning! många arbetade inom hälsosektoren. tvärtom vad du försöker få fram alltså, att det bara är korkade personer som "går på" alternativmedicinernas kvacksalveri. :cool:
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

När Berlinmuren föll sände en man en bit av muren till sin vän den engelske homeopaten Martin Miles. Denne sparade souveniren och när han återfann den några år senare fick han ingivelsen att göra ett homeopatiskt preparat av den. Ett antal homeopater har sedan suttit i ring och mediterat tillsammans efter att ha intagit den utspädda Berlinmuren, och i meditationen uppenbarade sig vilka typer av problem som preparatet kan vara bra mot.

Det amerikanska homeopatiföretaget Celletech har tillverkat ett homeopatiskt medel av dammet från Ground Zero vid World Trade Center. Bolagets lista på preparat är omöjlig att parodiera, man kan göra homeopati av vad som helst: achillessena, mozzarellaost, strålningen från en tv-skärm, höljet till silikonbröst, lungcancer; det finns inga gränser.
 

Liknande trådar

Hästvård Fick ett erbjudande om att ta med min häst till en alternativ behandlare (kinesisk medicin, akupunktur) då det blivit ett återbud...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
18 754
Senast: Lickety
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 457
Senast: Fetaost
·
Övr. Katt Har inte "vågat" skriva innan för att jag varit rädd för att det ska vara dålig diagnos på kisse. :( Iaf, börjar från början...
Svar
11
· Visningar
7 364
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp