Skulle ni tycka att detta var en ok deal?

E

ebba85

Hej!


Jag har, som jag skrivit om i en tidigare tråd, börjat ta ridlektioner med min häst. Saken är den att jag har inte körkort och transport (dock bil och bensin), men jag har världens gulligaste kompis med transport som ställer upp och kör oss. Jag vet att hon inte skulle komma sig för att kräva någon ersättning för detta, men jag vill ge henne något för att hon ställer upp. Så nu har jag tänkt såhär: I min grupp är det hoppning cirka var tredje gång, något jag kan tycka är lite roligt, men inte direkt längtar efter. Min kompis däremot, älskar hoppning. Så jag tänkte ge henne de lektionerna på min häst som tack.


Vad tror ni om det? Skulle ni tycka att det räckte som ersättning för att köra transport en gång per vecka? Jag hoppas att hon kommer att bli glad när jag lägger fram förslaget. Vänner som hon växer inte på träd, och jag vill visa hur tacksam jag är för detta. Hon har haft hästar som hon hoppat med tidigare, men inte nu på länge och jag vet att hon saknar det. Hur som helst, jag vill bara få lite synpunkter på vad ni tycker om det här förslaget. Jag hoppas det blir bra i alla fall! :)
 
Sv: Skulle ni tycka att detta var en ok deal?

Det är alltså din bil och bensin som används? Jag tycker att det låter som ett jättebra förslag :)!
 
Sv: Skulle ni tycka att detta var en ok deal?

Japp, jag står för både bensinen och dragbilen (sambons bil, men jag har tillåtelse att låna den). Är noga med att göra rätt för mig så jag hoppas att det inte är för lite att ge bort lektioner. Jag vill ju att hon ska förstå hur tacksam jag är, vet ju att det finns människor som utnyttjar andra både medvetet och omedvetet och en sådan vill jag för allt i världen inte vara. Men då hoppas jag på att hon är positiv till förslaget! :)
 
Sv: Skulle ni tycka att detta var en ok deal?

Vilken kanonlösning! Kolla bara med ridläraren så att det är okej också.
 
Sv: Skulle ni tycka att detta var en ok deal?

Det låter som en perfekt deal :) Tror nog din kompis kommer uppskatta det!
 
Sv: Skulle ni tycka att detta var en ok deal?

Tycker att det var en kanonbra ide'! Tror säkert att din kompis oxå tycker det.
 
Sv: Skulle ni tycka att detta var en ok deal?

Håller med alla andra, tycker det låter som en jättebra idé!
 
Sv: Skulle ni tycka att detta var en ok deal?

tycker som andra att det låter som en jättebra idé, härligt med folk som vill göra rätt för sig..! :)
 
Sv: Skulle ni tycka att detta var en ok deal?

Kl


Vad roligt att så många tycker det var en bra idé, jag är nöjd med att jag kom på den faktiskt. Ridläraren sa att det gick bra, jag betalar ju ändå för lektioner och hästen älskar att hoppa, vilket inte jag älskar så överdrivet mycket, som däremot min kompis gör. Hon blev glad när jag berättade om mitt förslag, och hon hade såklart ställt upp ändå, sa hon, men för mig känns det bra att kunna ge något roligt tillbaka. Så på torsdag ska hon och pållen hoppa tillsammans i ridhuset. Jag ska vara hästskötare den här gången :)
 
Sv: Skulle ni tycka att detta var en ok deal?

Ett jättebra tillfälle för dig att studera din häst under ryttare och se det du annars inte ser eller märker. Passa på att filma lite eller ta lite läckra bilder.

Ha så kul. Mvh Voff
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ledsen och besviken över mig själv för jag lyckats bli rädd för något som jag tyckte var så kul innan. Jag minns att jag bara...
Svar
15
· Visningar
1 223
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 278
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 764
Senast: WBanna
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
872
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp