Skulle ni våga...

Sv: Skulle ni våga...

100 % säker!

kl

Jag har bevakat slutpriset på huset tråden handlar om och fick ett mail imorse om att det har skrivits ett kontrakt. Utgångspriset var på 595 000... kontrakt hade skrivits på 430 000!!!! Så det var bevisligen inte bara jag som avskräcktes av google-resultatet! ;)

Jag skulle köpa om jag fick ett bra pris.
Sådant där går ju över med åren.
Sedan så skulle jag se till att försäkra ordentligt och att aldrig förvara något viktigt som jag bryr mig om i huset.
Litet bevakningskameror på det och andra säkerhetsåtgärder.
Eftersom att det är ett sommarhus så skulle jag ju kunna åka därifrån och inte behöva leva med rädslan varje dag om det skulle kännas pressande.

Om området i övrigt är bra hade jag köpt. Och sen hade jag säkrat upp mitt hus som jag ändå hade gjort. Sensorlampor på utsidan, etc. Gjort det lite jobbigt för de som vill komma på oväntat besök.

Det är som i en dålig film, där man bara sitter och stönar, "men hur korkade kan folk vara!"

Eller hur!?

Fast numera så vet man ju, att verkligheten överträffar filmens värld!

Men om TVÅ bostadshus har blivit nedbrända för SAMMA familj, och så bygger man upp ytterligare ett nytt på samma plats, och bosätter sig där, då är man kanske inte så smart heller!?

En sådan film skulle ÖVERHUVUDTAGET aldrig kunna göras, det skulle bara vara FÖR korkat, helt osannolikt!

Men ändå så förväntar man ju sig, att konsekvenserna, följderna av de beslut man tar, åtminstone ska vara någorlunda logisk.

Eller hur? Man förväntar sig, att det ena valet är det rätta.

Man förväntar sig ju inte, att vilket beslut man än tar, så blir det fel.

Om man tar rätt beslut hela vägen, men ändå så blir det fel, då är det inte så mycket man kan göra åt det.

Det är som i en film, där ju utgången redan är bestämd i förväg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 173
Senast: Thaliaste
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer... 2
Svar
22
· Visningar
1 003
Senast: Angel
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet... 2
Svar
35
· Visningar
4 995
Senast: kolblakkur
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 066
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka