Skydd O lindor...

B

**BORTTAGEN**

Undrar vad ni använder O har några frågor.
Har någon här Willab Woof Wear Exercise Wrap? Är de bra?
Rider ni i stallbandage/Fleece lindor.
 
Jag rider med sandow-lindor runt om (de med fleece innerst och elastisk linda ytterst). Har lite olika färger! :)
På natten har pållen lindor (fleece) med tjock padd under. Har han gått hårt får han kyllera under nattlindorna (då med papper mellan).

Nirak
 
Skydd har jag bara Eskadron - senskydd m o utan fårskinnsfoder, låga bakskydd, höga strykkappor osv
Lindor - vid ridning de lite tjockare o kraftigare ridlindorna (inte tunna super-elastiska alltså), bl a Eskadron, Equiline osv har sådana. Paddar under. Nån gång rider jag med lite tunnare o kortare fleecelindor m padd. "Stora" fleecelindor har jag bara som stallbandage över natten i så fall vid behov.
 
Jag har oftast benskydd runt om..
Men på tävling/träning lindor!
På natten har hon Back On Track paddar med fleec lindor runt om! :)
 
jag har ett par proffecional choice och ett par senskydd från börjes (dom vita). Och så har jag ett par bakstrykkappor.
Jag varierar när jag rider. Ibland rider jag med det ena ibland med det andra ibland utan.

Rider dock alltid med senskydd och bakstrykkappor när jag hoppar.
 
har:
eskadron senskydd med fårskinn
eskadron kotskydd med fårskinn
eskadron senskydd
olympic senskydd
horse guard damsker
gröna lädersenskydd
events heltäckande skydd OAKS (??) fram och bak

sen har jag fleccelindor, aerbornlindor och högelastiska lindor i flera olika färger.
 
Vid vanlig skogsridning är det strykkappor fram och bak (låga bak)
Vid hoppning senskydd fram och skydd bak (samma låga)
Vid dressyrträning är det lindor runt om eller lindor bak och strykkkappor fram.

Några särskilda märken är det inte utan har köpt de jag tyckt var fina.
 
När jag dressyrar har jag lindor+padd r.o. o boots fram.
När jag hoppar har jag chétak senskydd o Källquist strykkappor, höga bak/globus neoprene skydd + boots fram
När vi är ute o galopperar har vi globus neoprene r.o. o boots fram.
Dvs alltid skydd. Om stallet tog av lindor på morgonen skulle jag linda r.o. efter hårda pass men just nu kör vi kyllera efteråt på frambenen alltid och efter hårda pass r.o. och det blir torra, fina ben.
 
När jag rider har jag lindor runt om.
O När jag hoppar har jag senskydd O strykkappor, ibland boots fram.
när jag är ute O galopperar så har jag hela skydd fram, strykkappor bak O boots runt om.
Försöker att alltid linda runt om på nätterna, Mn ibland så hinner man helt enkelt inte.. :crazy: Då brukar jag vara extra noga med O borsta benen o rykta dem för blodcirkulationen.
 
Jag använder inga benskydd på min häst.
På foderhästen har vi Källquists strykkappor runt om,och globus boots fram.
 
Dressyr:
Jag lindar R.O..
Elr så har jag skydd fram Och lindar bak
Elr så har jag bara skydd fram..
Ibland är han ""Naken"" Men försöker alltid ha Boots Bak.. O Lindor/Skydd Fram!

Hoppning har han Senskydd fram.. Förstår inte varför man har Boots O Så.. Dom ska jöh känna om dom slår i..

När han rids ut så har han Skydd + Boots..

Hage: Naken
 
bootsen vid hoppning är ju bara för att det är lätt hänt att de trampar på sig själva dvs balltramp om de blir lite för ivriga tänker de inte alltid på vart hovarna sätts.
 
Jag använder sandow-lindor fram/strykkappor och lägger på kyllera/spolar benen efteråt när vi har tränat hårt.

I hagen är hon naken! :smirk:

Jag är också nyfiken på Woof Wear Exercise Wrap, någon som har några synpunkter?
 
Bootsen är ju för att skydda mot balltramp etc, det är ju ofta inte i själva hovarna de behöver känna att de slår i, det är väl därför senskydden är öppna fram. Så har jag tänkt iaf.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, skulle behöva köpa nya benpaddar och lindor. Vad ska man köpa? Tips på ngt prisvärt?Ska inte användas vid ridning utan mer som...
Svar
3
· Visningar
532
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej, Jag har länge varit sugen på incrediwears exercise circulation bandages, då jag har testat deras humanprodukter. Jag har förstått...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: zarmino
·
Utrustning Vad använder ni för skydd när ni transporterar hästar? Jag har kört i lindor och boots den senaste tiden men eftersom det är lite...
Svar
15
· Visningar
727
Senast: LenaH
·
Ridning Jag har två o lika frågor så hoppas att det är okej att jag skriver dom i samma inlägg ❤️ Men det första som jag undrar är bara på ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 241

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp