Skyldig att ta bort skiten?

Sv: Skyldig att ta bort skiten?

KL*

Hästbajs och bilar är aldrig en bra combo... :smirk:

Fick ju höra att hästbajs på sommaren kan man slakta en häst för! DE smutsar ju ner bilen!! M.m. Ja ni kan ju tänka er en snubbe i 25-30års åldern med blankpolerad bil av vanligt svensson märke men som anser sig ha en mycket bättre bil än ALLA andra.

Jag ledsnade och sa bara "Min häst kostar lika mycket som du tjänar under ett helt år, din bil är värd en 10del. Jag skiter fullständigt i om du får tvätta din bil två gånger på en vecka för att du inte sett att de legat en bajshög i vägkanten untan kört rakt över den... De är inte mitt fel att du sitter och fipplar med en massa annat i bilen istället för att se vart du kör!"

Har också haft häst i ett mycket infekterat området, häst var som pesten! Varför vet jag inte, men dessa människor satte sig över allemansrätten m.m. Barnen var så inrotade i de att kom man skrittandes i vägkanten sprang de helt galna till sina föräldrar och sa "De rider här!!" och ut kom de högröda och helt tokiga...
Där kan man kalla att de var intriger om hästbajs och hästlukt(För en häst har en grön ridå av stank efter sig, så de räcker med att man skrittar förbi så luktar de häst i 3 veckor efteråt :smirk: ) De som led mest av de var just de som orkade skapa massa bråk om de hela...
 
Sv: Skyldig att ta bort skiten?

KL*

Hästbajs och bilar är aldrig en bra combo... :smirk:

Fick ju höra att hästbajs på sommaren kan man slakta en häst för! DE smutsar ju ner bilen!! M.m. Ja ni kan ju tänka er en snubbe i 25-30års åldern med blankpolerad bil av vanligt svensson märke men som anser sig ha en mycket bättre bil än ALLA andra.

Jag ledsnade och sa bara "Min häst kostar lika mycket som du tjänar under ett helt år, din bil är värd en 10del. Jag skiter fullständigt i om du får tvätta din bil två gånger på en vecka för att du inte sett att de legat en bajshög i vägkanten untan kört rakt över den... De är inte mitt fel att du sitter och fipplar med en massa annat i bilen istället för att se vart du kör!"

Har också haft häst i ett mycket infekterat området, häst var som pesten! Varför vet jag inte, men dessa människor satte sig över allemansrätten m.m. Barnen var så inrotade i de att kom man skrittandes i vägkanten sprang de helt galna till sina föräldrar och sa "De rider här!!" och ut kom de högröda och helt tokiga...
Där kan man kalla att de var intriger om hästbajs och hästlukt(För en häst har en grön ridå av stank efter sig, så de räcker med att man skrittar förbi så luktar de häst i 3 veckor efteråt :smirk: ) De som led mest av de var just de som orkade skapa massa bråk om de hela...

Allemansrätt??
Är det inte vägverkets regler som gäller på allmän väg?

Men det är klart, är det en enskilld privatägd väg och den brukas frekvent då är det på gränsen att ryttarna bryter mot allemansrätten.
Var det det du menade?;)
 
Sv: Skyldig att ta bort skiten?

Jo fast en privatägd väg, där man inte red mer än kanske någon gång i månaden, ensam eller max två i sällskap är nog inte att utnyttja frekvent...
 
Sv: Skyldig att ta bort skiten?

Jobbar på Östermalm i Stockholm och där finns mycket hästskit på trottoarerna och gatorna. När vaktparaden ridit förbi så ser det ut som om de kört med en gödselspridare längs gatan. Har aldrig sett vare sig privatperson, militär eller polis stanna för att plocka upp efter sin häst.
 
Sv: Skyldig att ta bort skiten?

Får bli den första som skriver här med avvikande åsikt nu då ;). Bor efter en mindre privat väg som flitigt nyttjas av ryttare, däribland även mig själv. Vid vissa tillfällen kunde det efter några dagar vara helt fullskitet efter vägen, framför uppfartena, brevlådorna etc. Kan säga att det var ett jädra liv på de som bodde här och jag kan till viss del förstå dem. Inte kul att behöva sigsaga mellan bajshögarna bara för att slippa trampa eller köra i dem. Här är det dock helt ok om man bara sparkar undan bajset mot vägrenen. Ett annat dilemma är faktiskt på vintern när högarna inte försvinner utan fryser till stora stenhåra klumpar. Inte roliga att köra över kan jag säga vare sig med bil, barnvagn eller cykel. Så jag sparkar alltid undan skiten efter min häst om det hamnar på ett olägligt ställe och tycker att detta är ett ansvar man bör ta som hästägare. Vet att en del inte har så lätt att sitta av och upp igen på sin häst men då kan man kanske försöka ta sig dit efter ridturen och fixa det.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 694
Senast: Calmiche
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 407
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 892
Senast: Luff
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 083

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp