skyldigheter under uppsägningsmånaden

QuickStar

Trådstartare
Jag har sagt upp bägge mina boxplats kontrakt och flyttade den ena hästen den 1 september och den andra 5 september, vad har jag för skyldigheter under denna månaden fast jag inte har mina hästar där?
Med skyldigheter menar jag storstädning av stallet som vi skall ha nästa helg samt ev fodringar jag är schemalagda på.
Jag har städa ur mina boxar redan och skall flytta ut mina grejer nu i eftermiddag.
Hur skall jag göra?
Vi har ett vanligt standard kontrakt av deckemann men vad jag kommer på så här på rak arm så står det i konraktet att man sköter utfodring av sina egna hästar sen är de andra bara så som bara finns alså stallets rutiner, vad tycker ni?
 
Om det inte står något annat i kontraktet, så kvarstår alla dina skyldigheter (enligt kontraktet) kontraktstiden ut.
Det gäller även under uppsägningsmånaden.
 
Ska jag verkligen fodra trots att det står i kontraktet:
"Hästägaren sköter utfodring av sin häst"
Det tolkar jag som att jag egentligen inte är skyldig att fodra någon annans häst?
 
Som det står.

:)
Exakt!
"Hästägaren sköter utfodring av sin häst"
Du behöver alltså inte fodra någon annan häst än din egen, såvida ni inte har något rullande schema där man turas om att fodra alla hästarna.
 
Hör med dom som har stallet... Har ni rullande schema där ni turas om att fodra alla hästarna o du är uppskriven på det så är du ju skyldig att ta dom fodringarna. Men är det schyssta hyresvärdar så borde ni ju kunna komma överrens på ett eller annat sätt så du slipper...
 
Märkte just att dom stukit mig från fodrings schemat så det slipper jag-gott då kan jag koncentera mig på att börja packa ner min lgh!
Tack för Era svar
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Om man blir lovad saker när man har hyrt en boxplats och sen visar det sig att det inte hålls? Inget kontrakt är skrivet, ingen...
Svar
15
· Visningar
2 135
Senast: Noak
·
Ekonomi & Juridik Jag hyr boxplats i ett stall där jag betalar för box, grovfoder samt tjänsterna utsläpp/insläpp och alla fodringar. Jag betalar en...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 925
Senast: Efwa
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 597
Ekonomi & Juridik Hej, liten fråga. Jag har hyrt ett stall där jag haft 2 månaders uppsägningstid med inackorderade, men sedan blivit uppsagd med...
2
Svar
33
· Visningar
5 124
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp